Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Amacı |
Derste; liberal politikaların doğuşu, tarihi gelişimi ve bugünkü sosyal hayatı etkileme şekli, araçları ve metodları ayrıntılı olarak incelenecek, iktisadiyet ve ihtiyaçlar arasındaki doğrusal ilişkinin ne kadar doğal ne kadar türetilmiş olduğu tartışılacaktır. Sosyal Bilinç kavramı; sosyo-psikolojik, sosyo-ekonomik ve bireysel farkındalık düzleminde ele alınacak, bireyin; tüketim olgusuyla birlikte şekillenen liberal politikalara nasıl uyum sağladığı ve bunun sosyal politikanın geleceğine ne gibi etkilerinin olabileceği üzerinde çalışılacaktır. Yeni Sosyal Bilinç kavramı açıklanacak, son dönemli sinirbilim çalışmalarının sosyal algı oluşumu ve evrelerini açıklayıcı yaklaşımları incelenip ortaya konulacak ve nihayet, liberalleşme politikalarının bu süreçlere ve sosyal bilinç düzeyine etkileri ortaya konacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- Thinking Big: How the Evolution of Social Life Shaped the Human Mind, Clive Gamble, John Gowlett, Robin Dunmar, Thames&Hudson, 2014, London |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
m.colak @deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|