Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ DİLEK ESER |
Dersi Alan Birimler |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Amacı |
Dijital teknolojiler, özellikle 21. yüzyılın ilk on yılında gerçekleşen etkileşimli (interactive) ve mobil iletişim araçlarının kullanımındaki hızlı artıştan sonra ekonomik ve toplumsal alanda devrim niteliğini taşıyan büyük etkiler yaratmıştır. Sosyal ağlar, interaktif hizmetler ve mobil internet gibi gelişmeler ortaya çıkardıkları yaratıcı potansiyelin de ötesinde tüm beklentileri aşmıştır. Dijitalleştirilmiş bilgi, stratejik ekonomik bir kaynak haline gelmiş, dijital ekonomide yeni işletme modelleri ortaya çıkmıştır. Bütün bu gelişmeler, işgücü piyasasında hem yeni riskler, hem de fırsatlar yaratmaktadır. Dersin amacı, dijital teknolojilerin işgücü piyasası üzerinde etkilerinin sorgulanmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Araştırma ödevi verilmesi |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
İlan edilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Dijital ekonomi kavramının açıklanması ve dijital ekonominin işleyiş ilkelerinin kuramsal temellerinin tanınması (1) ile dijital ekonominin küresel ekonomik bağlamla ilişkilendirilmesinde (2) yazılı sınavlar kullanılmaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Tijen Erdut |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi: 15.30 17.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|