DERS ADI

: İletişim Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 6161 İletişim Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CEMİLE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Amacı

Yaşamın hemen her alanında farklı düzeylerde gerçekleşen paylaşımlarda sorunların temel çıkış noktası olan doğru iletişim konusunda farkındalık oluşturmak ve iletişim becerisini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Empati kurmayı öğrenmek ve kullanmak
2   2. Dinleme becerisini geliştirmek
3   3. Sözlü iletişimi başarılı bir şekilde kullanmak
4   4. Duygu yönetimini gerçekleştirmek
5   5. Çeşitli iletişim araçlarını kullanmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Sorumluluk Paylaşımı
2 İletişimde Karakter Renklerimiz
3 İletişim Kavramı, Süreci ve JOHARİ Penceresii
4 İletişimde Algılar ve Algı Matrisi
5 Sağlıklı İletişim için Stres Yönetimi
6 İletişim Çatışmaları ve Anlaşmazlık Nedenleri
7 Müzakere ve Müzakere Becerileri
8 İletişimde Dinleme
9 İletişimde Beden Dili
10 VİZE SINAVI
11 Soru Sorma ve Yeniden Çerçeveleme
12 Geri Bildirim
13 Koçluk
14 Sağlıklı İletişim için Farkındalık, Dayanıklılık ve Şefkat
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* İletişim Becerileri, Mckay Matthew; Davis, Martha; Fanning, P; İletişim Becerileri, Ankara, HYP Yayımcılık, 1995
* Şiddetsiz İletişim Bir Yaşam Dili; Marshall B. Rosenberg(Çev:Gülden Şen, Mahmut Tuna) Sistem Yayıncılık, 2003
* Barış Sanatı, Sun Tzu, İstanbul, Dharma, 2004
* İletişim Çatışmaları ve Empati, Üstün Dökmen, Sistem yayıncılık, 2008
* İşletmelerde İletişim ve İki Otel İşletmesi Üzerinde Bir Çalışma, Seher Ceylan, Pamukkale Üniversitesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2003
*İş ve İş Dışı Yaşamda 3'ü 1 arada Kariyer Hedef Koçluk, Cemile ÇETİN, KitapAna Yayınevi, 2018
* İşe Adanma, Tuba AKÜNAL ve Cemile ÇETİN, KitapAna Yayınevi, 2018
* İnsan Kaynakları Yönetiminde İstihdam EDilebilirlik Becerileri, Pelin ÇALIŞKAN ve Cemile ÇETİN, KitapAna Yayınevi, 2018

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

* Öğrencilerin görsel destekli sunumuna dayalı inter-aktif anlatım
* Farklı uygulama örneklerinin paylaşımı/irdelenmesi
* Örnek olay analizleri gerçekleştirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

* Ara sınav ve final sınavı
* Derse devam ve katılım
* Dönem sunumu/ sunumları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

* Derse % 70 devam zorunluluğu vardır.
* Anlatımlar, power point sunusu olarak gerçekleştirilecektir.
* Diğer koşullar dönem başında öğrenciler ile yazılı olarak paylaşılacaktır.
* Öğrenci sunum sayısı derse devam eden öğrenci sayısına göre belirlenir.
-*Öğrenciler birden fazla sunum yapabilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: cemilegurcay@gmail.com / cemile.gurcay@deu.edu.tr

0541 408 39 15

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri ders gününe göre belirlenir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1111111
ÖK.2
ÖK.3111111
ÖK.4
ÖK.5111111