DERS ADI

: Büyüme ve Bölüşüm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKT 6614 Büyüme ve Bölüşüm SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAŞAK KARŞIYAKALI

Dersi Alan Birimler

İktisat Doktora

Dersin Amacı

Dersin birinci amacı, büyüme süreçlerinin analizini öğretmek ve bölüşüm ilişkilerinin düzenlenmesinde izlenen ulusal ve uluslararası politikaları analiz etme yeteneğini kazandırmaktır. İkinci amacı da, bu alanda araştırmacı ve gelecekte üniversite kadrolarında görev yapabilecek genç bilim insanları yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası düzeyde değişik büyüme süreçlerini bireysel davranış ve politika farklılıklarıyla açıklayabilme, gerçek gözlemleri kuramsal önermelerle karşılaştırabilme ve politika geliştirebilme.
2   Ekonomik büyüme sürecinin gerçekte sosyal sınıflar arasındaki bölüşüm ilişkileri tarafından belirlendiğini öğrenme ve bölüşüm ilişkileri olmadan, anlamlı bir büyüme kuramı oluşturulamayacağını kavrayabilme.
3   Ulusal veya uluslararası alternatif politika uygulamalarının olası büyüme ve bölüşüm sonuçlarını değerlendirebilme ve analiz edebilme.
4   Yakınsama / ıraksama olgusunun farklı yaklaşımlarını ampirik olarak değerlendirebilme.
5   Mesleki eğitim sürecinde öğrenilenleri bölüşüm ilişkileri açısından toplulaştırabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Büyümenin Ölçülmesi ve Büyümenin Kaynaklarının Analizi
2 Ekonominin Genel Dengesi (Kaynak Harcama Dengesi) Üzerinden Büyüme Analizi
3 Klasik Büyüme ve Bölüşüm Kuramı
4 Neo-Keynesyen Büyüme Modelleri (Domar ve Harrrod)
5 Neo-Keynesyen Bölüşüm Modelleri : Boulding ve Cartter Modelleri
6 Kaldor ve Passinetti Yaklaşımları
7 Tekelleşme ve Bölüşüm : Kalecki Katkısı ve Sendikaların Bölüşüm Etkileri : Rothscild Katkısı
8 Tekelleşme ve Bölüşüm : Kalecki Katkısı ve Sendikaların Bölüşüm Etkileri : Rothscild Katkısı
9 Neo-Klasik Büyüme ve Bölüşüm Kuramının Temel Analiz Araçları
10 Neo-Klasik Büyüme ve Bölüşüm Kuramının Temel Analiz Araçları
11 Neo-Klasik Büyüme Modeli ve Solow Katkıları
12 Yakınsama, Iraksama, Altın Çağ Büyümesi, CES ve VES Üretim Fonksiyonları
13 Teknolojik Gelişmelerin Bölüşüm Etkileri ve İçsel Büyüme Modelleri
14 Büyüme ve Bölüşüm Sorunlarına Kurumcu İktisat Yaklaşımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar: 1) Yılmaz AKYÜZ, Sermaye, Bölüşüm, Büyüme, Ankara 2009
2) Erinç YELDAN, İktisadi Büyüme ve Bölüşüm Teorileri, Ankara 2009.
Yardımcı kaynaklar:
1) Dani Rodrik, Tek Ekonomi Çok Reçete: Küreselleşme, Kurumlar ve Ekonomik Büyüme, İstanbul 2009.
2) Erinç YELDAN, İktisadi Büyüme ve Bölüşüm Teorileri, Ankara 2009.
3) Yahya Sezai TEZEL, İktisadi Büyüme, Ankara 1997.
4) C. E. FERGUSON, The Neoclassical Theory of Production and Distribution, Cambridge University Press, Cambridge 1969.
5) L. PASINETTI; Growth and Income Distribution: Essays in Economic Theory, Cambridge University Press, Townbridge 1979.
6) M. BRONFENBRENNER; Income Distribution Theory, Aldine-Atherton Inc..Illinois 1971.
7) M. BROWN; On the Theory and Measurement of Technological Change, Cambride University Press, London 1968.
8) M. CARTTER; Theory of Wages and Employment, 2nd Printing, Richard D.Irwin Inc..Illinois 1964.
9) J. R. HICKS; The Theory of Wages, 2nd Printing, Macmillan Co.,London 1966.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sözel olup, ampirik bulguların ve gerçek sayısal verilerin incelenmesine dayanmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 0 (232)301 06 39
E-mail: basak.kacmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri


Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Kitap Okuma 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155531
ÖK.2554
ÖK.35544
ÖK.421
ÖK.5441