DERS ADI

: Ekonomik Yapılanma ve Değişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKT 6622 Ekonomik Yapılanma ve Değişim SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İktisat Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SELİM ŞANLISOY

Dersi Alan Birimler

İktisat Doktora

Dersin Amacı

Statik denge modelleri yerine ekonomik süreç, yapı ve sistemin dinamik analiz ve algılanışı çerçevesinde toplumsal ve ekonomik yapılanışların ve bunlardaki değişimi belirleyici unsurların tanınması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ekonomik yapıları değişim süreci olarak kavrayabilme.
2   Ekonomik yapılanma ve değişim üzerine farklı iktisadî yaklaşımların temel tezlerini öğrenme.
3   Bilgi toplumu ve ekonomisinin yapılanışını analiz edebilme.
4   Ders kapsamındaki bir konuda yeterli bir seminer sunumu yapabilme; akademik yazım ve atıf kurallarına uygun, tutarlı ve bütünlüklü bir deneme yazabilme.
5   Sınıf içi tartışmalara katılarak etik ve bilişsel iletişim kurabilme, kanıtlara dayalı argümantasyon yapabilme, fikirlerini etkin bir biçimde savunabilme.
6   Olgusal olaylar karşısında kuramsal temellere dayalı problem oluşturabilme ve çözebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumsal Yapı, Ekonomik Yapı ve Değişim Kavramları
2 Genel İktisat ve Ekonomik Yapılanma
3 Temel Teknolojik Paradigma Değişimi
4 Ekonomik Yapılanma ve TOPSES Yaklaşımı
5 Kalkınmada Ekonomik Yapılanma Analizi, Süreçler ve Alt Süreçler
6 Bilgi Toplumunun Yapılanışı ve İşleyişi
7 Kurumsal İktisat Yaklaşımı
8 ARA SINAV
9 Radikaller
10 Teknolojik Yapılanma ve Tekno-Parklar
11 Değişim ve Kurumsalcılarla Karşılaştırma
12 Örgütsel ve Sektörel Yapılanma ve Piyasa Yapılanması
13 Küresel Ekonomik Yapılanma
14 Dünyada ve Türkiye'de Bilgi Toplumunun Yapılanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Drucker,P.(1997), Kapitalist Öncesi Toplum,İnkılap Kitabevi, Ankara
Erkan,H.(1982), Ekonomi Biliminin Temel Paradigması: Denge ve Kaynakları ,ODTÜ Gelişme Dergisi, Sayı 7.
Erkan,H.(1987),Sosyo-Ekonomik Bölgesel Gelişme,DEU İİBF Yayınları, İzmir.
Erkan, H. (1998), Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,Ankara
Erkan,H. (2000), Bilgi Uygarlığı için Yeniden Yapılanma , İmge Yayınevi,Ankara
Erkan,H.(2000), Ekonomi Politikasının Temelleri,İlkem Ofset,İzmir
Erkan,H.(2004), Ekonomi Sosyolojisi, Fakülteler Kitabevi, İzmir.
Erkan,H. vd.(1996), Türkiye İçin Çözümsüzlükten Çıkış Stratejisi:Toplumsal Sorunlara Entegre Sistemler Yaklaşımı (TOPSES), Cilt 1 ve 2, EGİAD,İzmir.
Minford,P. Ve Peel,D. (2002), Advanced Macroeconomics,Wiley,New York
Tapscott, D. (1998), Digital Ekonomi,KoçSistem Yayınları, İstanbul.
Toffler,A. (1981),The Third Wave, Pan Books,Londra

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından klasik (ders anlatma) yönteminin yanı sıra katılımcıların araştırmaları ve konuya ilişkin tartışmalarıyla yürüyecektir. Bu bağlamda, dersi almakla yükümlü olanların derse katılımı ve derse devamları özellikle önemli olup dönem içi ve dönem sonu performanslarını belirleyebilecek önemli bir faktördür. Bunun yanı sıra katılımcıların kendilerine önceden verilecek olan ilgili kaynakları okumuş olmalarının performanslarını olumlu etkileyebileceği dikkate alınmalıdır. Derslere aktif katılımın yanı sıra her bir katılımcı, dönem sonunda dersin öğretim üyesine teslim edilmek ve dönem içerisinde ilân edilecek seminer takvimine göre sunulmak üzere (dersin kapsamı dâhilinde) bir yarıyıl içi çalışması hazırlamakla yükümlüdür. Söz konusu çalışmanın bir araştırma projesi formatında ve bilimsel yayın yazma kurallarına uygun yazılması, 20 (yirmi) sayfayı geçmemesi ve en geç dönem sonu sınavının ilân edildiği tarihte teslim edilmesi ve ilân edilecek tarihte başarıyla sunulması beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555
ÖK.25555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.655