DERS ADI

: Yakınçağ Diplomasi Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3026 Yakınçağ Diplomasi Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SERKAN KEÇECİ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

1. Bu dersin amacı 18. yüzyıldan 20. yüzyıla değin diplomasinin genel özellikleri ve geçirdiği dönüşümleri aktarmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yakınçağda diplomasinin temel özelliklerini tespit etmek
2   2. Yakınçağda diplomasinin geçirdiği dönüşümlere açıklık getirmek
3   3. Yakınçağ diplomasi tarihini Avrupa tarihi ve Osmanlı devletleri arasında meydana gelen gelişmeleri merkeze alarak geliştirmek
4   4. Yakınçağ diplomasi tarihinin belirleyici olay ve gelişmelerini ana hatlarıyla belirtmek
5   5. Yakınçağ diplomasi tarihinin belirleyici olay ve gelişmelerini yorumlayarak dönemin diplomatik ilişkilerini tayin eden ilke ve kurallara dair tespitlerde bulunmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, kapsamı ve kaynakları hakkında genel değerlendirme Sözlü anlatım ve tartışma
2 Diplomasinin kökeni ve gelişimi Sözlü anlatım ve tartışma
3 17. ve 18. yüzyıl diplomasinin özellikleri Sözlü anlatım ve tartışma
4 Richelieu nun diplomasi yönetimine katkısı Sözlü anlatım ve tartışma
5 Kişisel Diplomasi ve çok Yanlı Diplomasi (Westphalia, Karlofça ve Utrecht Kongreleri Sözlü anlatım ve tartışma
6 20. yüzyıl başlarına dek uygulanan diplomasinin temel özellikleri Sözlü anlatım ve tartışma
7 Batı Uygarlığının 1789-1914 yılları arasında geçirdiği yapısal değişiklik Sözlü anlatım ve tartışma
8 Gizli Diplomasi, Kongreler Dönemi, Viyana Kongresi, Avrupa Uyumu, La Haye Barış Konferansları Sözlü anlatım ve tartışma
9 Batı Uygarlığının 1789-1914 yılları arasında geçirdiği yapısal değişikliğe dünyanın geri kalanının tepkisi Sözlü anlatım ve tartışma
10 Doğu Sorunu, Osmanlı Devleti ve Büyük Güçler Sözlü anlatım ve tartışma
11 Eski Diplomasi üzerine değerlendirme Sözlü anlatım ve tartışma
12 Genel değerlendirme Sözlü anlatım ve tartışma
13 Ara sınav
14 Eski Diplomasi üzerine değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Akyılmaz, Gül, Osmanlı Diplomasi Tarihi ve Teşkilatı, Gül Yayınevi, Konya, 2001.
2. Hüner Tuncer, Diplomasinin Evrimi, Gizli Diplomasiden Küresel Diplomasiye, İstanbul, 2009.
3. Hüner Tuncer, Osmanlı Diplomasisi ve Sefaretnameler, Kaynak Yay., İstanbul, 2010.
4. Hüner Tuncer, Osmanlı Devleti ve Büyük Güçler (1815-1878), Kaynak Yay., İstanbul, 2009.
5. William H. Mcneill, Dünya Tarihi, İmge Yay., İstanbul, 2008.
6. Marıan Kent, Osmanlı İmparatorluğunun Sonu ve Büyük Güçler, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul, 1999.
7. Oral Sander Siyasİ Tarih, İlkçağlardan 1918 e, İmge Yay., Ankara, 1989.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ. 4-5 Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54