DERS ADI

: Türk Eğitim Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3088 Türk Eğitim Tarihi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİH TINAL

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Türk Eğitim sisteminin gelişmesi ve kendisinden bekleneni verebilmesi, bu alandaki deneyimlerin iyi bilinmesine ve onlardan ders alınıp ciddiyetle uygulanmasına bağlıdır. Eğitim politikasına yön verenlerin, söz konusu tarihsel birikimden yararlanması gerekmektedir. Bu da öncelikli olarak eğitim tarihimizin bilinmesi ile olanaklıdır. Bu dersin amacı tarih lisans öğrencilerinin Türk ulusunun binlerce yıllık insan yetiştirme düzeni ve dönüşümlerini öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan tarihi boyunca eğitim sisteminin gelişmesi değerlendirebilmesi
2   Türk eğitim tarihimizdeki fikirsel gelişim hakkında bilgi sahibi olması
3   Türk eğitim tarihimizdeki kurumsal gelişim hakkında bilgi sahibi olması
4   Türk eğitim sistemindeki uygulamalar ve önemli deneyimleri değerlendirebilmesi
5   İnsan tarihi boyunca uygulanan eğitim sistemler ile Türk eğitim sistemini karşılaştırabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Eğitim Tarihine giriş
2 Müslüman Olmalarından Önce Türklerde Eğitim
3 Müslüman Olmalarından Sonra Türklerde Eğitim
4 Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
5 Ahilik ve Türk Eğitim Tarihindeki Yeri
6 Osmanlılarda Eğitim: Saray Eğitimi
7 Osmanlılarda Eğitim: Askeri Eğitim
8 Ara Sınav
9 Osmanlı Medreselerinde Eğitim
10 Osmanlı Eğitim Tarihi nde Yenileşme Dönemi
11 Tanzimat Döneminde Eğitim
12 I. ve II. Meşrutiyet Döneminde Eğitim
13 Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim
14 Köy Enstitüleri
15 Demokrat Parti Dönemi Eğitim Politikaları
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kemal Aytaç, Avrupa Eğitim Tarihi, Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Basımevi, Ankara, 1980.
İlhan Tekeli-Selim İlkin, Osmanlı İmparatorluğunda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü, Ankara 1993
Orhan Koloğlu, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İletişim yay., İstanbul, 1992
Sefa Şimşek, Halkevleri 1932-1951, Boğaziçi Üniversitesi yay., İstanbul; Nurcan Toksoy, Halkevleri: Bir Kültürel Kalkınma Modeli Olarak, Orion yay., İstanbul, 2007.
Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi, İstanbul, 1977.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Metin Okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.
Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melih.tinal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 11.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.24
ÖK.345
ÖK.44
ÖK.53