DERS ADI

: Cumhuriyet Tarihi Yazıcılığının Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4034 Cumhuriyet Tarihi Yazıcılığının Sorunları SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLSÜM TÜTÜNCÜ UĞURLUBAY

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı 1923'ten günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında yapılan çalışmalar ve tarihçiler hakkında bilgi vermek ve Cumhuriyet Tarihi çalışma alanın sorunlarını öğrencilerle tartışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cumhuriyet Tarihinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olması
2   Cumhuriyet tarihinin sorunlarını yakından tanıması
3   Cumhuriyet tarihinin sorunlarını hakkında değerlendirme yapması
4   İdeolojik ve epistemolojik olarak Cumhuriyet Tarihi süresince karşılaşılan sorunlara ilişkin kavramsal çerçevesinin zenginleşmesi
5   Cumhuriyet Tarihi sürecinin tarih yazımına yansımalarını analiz edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Dersin tanıtımı, kapsamı ve kaynakları üzerine genel değerlendirme
2 2.Cumhuriyet ideolojisi ve günümüzdeki sorunları
3 3. Cumhuriyet'in Eğitim Reformu
4 4. Fuad Köprülü
5 5. Ömer Lüftü Barkan
6 6. Muazzez İlmiye Çığ
7 7. İsmail Hakkı Uzunçarşılı
8 8. Arasınav
9 9. Yılmaz Öztuna
10 10. Halil İnalcık
11 11. Tarık Zafer Tunaya
12 12. Zafer Toprak
13 13. Mübahat Kütükoğlu
14 14. Mehmet Genç, Mustafa Akdağ Türkiye'de Feodalizm Tartışmaları
15 15. Türkiye'de Tarih Yazımının sorunları
16 16. Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlber Ortaylı, Tarih Yazıcılık Üzerine, Cedit Neşriyat, Ankara, 2011.
Salih Özbaran, Tarih, Tarihçi ve Toplum, Yakın Kitapevi, İzmir, 2015.
Ahmet Özcan, Türkiye de Popüler Tarihçilik, TTK Yay., Ankara, 2011.
Hasan Akbayrak, Milletin Tarihinden Ulusun Tarihine, Osmanlı dan Cumhuriyet e Tarih Yazımı, Kitapevi Yay., İstanbul, 2012.
Marc Bloch, Tarih Savunusu veya Tarihçilik Mesleği, İletişim Yay., İstanbul, 2013. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Problemler, Araştırmalar, Tartışmalar, Tarih Vakfı Yurt Yay., Birtinci Uluslararası Tarih Kongresi Bildirileri, Ankara, 1993.
Emre Kongar, Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Bilgi Yay., Ankara 1979.
Mete Tunçay, Türkiye'de Sol Akımlar, 1925-1936, İstanbul, 1992.
Cemil Koçak, Türkiye'de Milli Şef Dönemi, İletişim Yay., Cilt: 1-2, İstanbul, 1996.
Mete Tunçay, Türkiye de Cumhuriyeti'nde Tek Parti Yönetiminin Kuurlması, Yurt Yay., Ankara, 1981.
Orhan Koloğlu, Cumhuriyet'in İlk Onbeş Yılı, 1923-1938, İstanbul, 1999.
Esat Öz, Tek Parti Yönetimi ve Siyasal Katılım, Ankara, 1992.
Ali Gevgilli, Yükseliş ve Düşüş, İstanbul, 1987.
Doğan Akyaz, Askeri Müdahalelerin Orduya Etkisi, İletişim Yay., İstanbul, 2002.
Günay, Göksu Özdoğan, Turan'dan Bozkurt'a Tek Parti Döneminde Türkçülük, 1931-1946, İstanbul, 2001.
William Hale, Türkiye'de Ordu ve Siyaset, Hil Yay., İstanbul, 1986.
Türkiye de Akademik Tarihçilik, Alaattin Aköz- Ahmet Şimşek (Ed.), Kronik Kitap, İstanbul, 2000.
Tarih Nasıl Yazılır Tarihyazımı için Çağdaş Bir Metodoloji, Ahmet Şimşek (Ed.), TTK, Ankara, 2018.
Dünya da Tarihçilik, Ahmet Şimşek (Ed.), Pegem Akademi Yay., Ankara, 2017.
Türk Tarihçileri, Ahmet Şimşek (Ed.), Pegem Akademi Yay., Ankara, 2017.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80'ine katılım zorunludur. Derse 20 dk.dan fazla geç girilemez.
2. Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
4. Öğrencilerin derslerde ve ödevlerde bilimsel kurallara uygun davranmaları beklenir.
5. Ders materyalleri online.deu.edu.tr adresine yüklenmektedir.
6. Öğrencilerin derslerde öğrenci kimliğine uygun davranmaları beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Gülsüm Tütüncü Uğurlubay
e-posta: tutuncugulsum@gmail.com
Oda: Öğretim Üyeleri Binası 313 nolu oda
Tel: +902323019408

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günü saat:13:00-17:00
Perşembe günü saat:11:15-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.555