DERS ADI

: Anadolu Tarihi Coğrafyası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2013 Anadolu Tarihi Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Orta Tunç Çağı'ndan Roma Çağı'nın sonuna kadarki süreçte Anadolu'nun fiziki, siyasi ve idari coğrafyasını işlemek dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler,
2   Dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilecekler
3   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilecekler
4   Toponimik analizlerin tarihi coğrafya çalışmalarına katkılarını belirtebilecekler
5   Anadolu'daki yerleşimlerin ve yeryüzü şekillerinin eski isimleri hakkında bilgi sahibi olabilecekler
6   Anadolu'nun eski halklarını ve süreç içerisinde değişen nüfus yapısını analiz edebilecekler
7   Bölgesel ayrımın sosyal, siyasi ve idari nedenlerini değerlendirebilecekler
8   Bölgesel bazda tarımsal, ticari ve endüstriyel faaliyetleri açıklayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kapsam ve Temel Edebi Kaynaklar
2 Assur Ticaret Kolonileri Çağı'nda Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası
3 Hititler Çağı'nda Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası
4 Kral Yolu
5 Phrygia
6 Lydia
7 Urartu
8 Ara Sınav
9 Lykia - Pamphylia - Kilikia
10 Pisidia - Lykonia - Kappadokia
11 Pontus - Paphlogonia - Galatia
12 Thrakia - Bithynia - Mysia
13 Troas - Aiolis
14 Ionia - Karia
15 Harita Çalışması
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Charles, T., Küçük Asya Coğrafyası: Tarihi ve Arkeolojisi 1-3, (çev.:Ali Suat). Ankara: Enformasyon ve Dokümantasyon Hizmetleri Vakfı.
Freely, J., Türkiye Uygarlıklar Rehberi 1-5, (çev. Tuncay Birkan, Gürol Koca, Aslı Biçen). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Ramsay, W., Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası, (çev. Mihri Pektaş). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
Sevin, V., Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası 1, Ankara: TTK.
Umar, B., Türkiye'deki Tarihsel Adlar, İstanbul: İnkılap
Herodotos, Herodot Tarihi, (çev. Müntekim Ökmen), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Strabon, Antik Anadolu Coğrafyası, (çev. A. Pekman), İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-) Ders
2-) Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-) ÖÇ 1-4 ara sınav sorularıyla değerlendirilecektir
2-) ÖÇ 1-7 final sorularıyla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-) Derslerin % 70'ine katılım zorunludur.
2-) Ara sınav, final ve ödevlere katılım değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2445
ÖK.3535
ÖK.415
ÖK.515
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8