DERS ADI

: Anlaşmazlık Sonrası Barış İnşası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRL 5061 Anlaşmazlık Sonrası Barış İnşası SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ ŞEVKET OVALI

Dersi Alan Birimler

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin başlıca amacı savaşın nedenleri ve savaş sonrası barış inşası çabaları hakkındaki kapsamlı literatürü öğrencilere tanıtmaktır. Çatışma meselelerine yönelik teorik yaklaşımlar, istikrar, değişim ve düzen kavramları, çatışma yönetimi teknikleri, çatışma çözümünün olası araçları, ele alınacak temel konular arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çatışma kavramını tanımlamak
2   Uluslararası ve ulus-içi aktörler arasındaki çatışmaların çözümünü anahatlarıyla açıklamak
3   Çatışma çözümünün güçlüklerini kavramak
4   İnsani müdahale, barışı koruma, uluslararası arabuluculuk ve çatışma-sonrası süreçler kavramlarını betimlemek
5   Bir dönem ödevi hazırlayarak çatışma çözümü vakalarını analiz edebiliyor olmak
6   Akademik iletişimi geliştirmek amacıyla, akademik araştırmalardan faydalanmada farkındalığını artırmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çatışma çözümünü anlamak
2 Silahlı çatışmalar ve barış anlaşmaları
3 Çatışma çözümüne yaklaşımlar
4 Çatışma çözümü analizi
5 Devletler arası çatışmaların çözümü
6 İç savaşlarda çatışma çözümü
7 Vize sınavı
8 Devlet oluşumu çatışmalarında çatışma çözümü
9 Çatışma kompleksleri ve çatışma çözümü
10 Birleşmiş Milletler ve çatışma çözümü - I
11 Birleşmiş Milletler ve çatışma çözümü - II
12 Uluslararası toplumlar ve çatışma çözümü
13 Genel Değerlendirme
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Peter Wallensteen, Understanding Conflict Resolution: War, Peace and the Global System, SAGE Publications, London, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Vaka çalışması
3. Katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci çatışma kavramını tanımlayacak; uluslararası ve ulus-içi aktörler arasındaki çatışmaların çözümünü anahatlarıyla açıklayacak; çatışma çözümünün güçlüklerini kavrayacak; insani müdahale, barışı koruma, uluslararası arabuluculuk ve çatışma-sonrası süreçler kavramlarını betimleyecektir.
2. Öğrencinin ödevi şunları içerecektir: 1) teorik çerçeve/literatür taraması; 2) tanımlı araştırma sorusu/soruları; 3) vaka çalışmasıyla desteklenmiş, iyi geliştirilmiş savlar; 4) uygun alıntılar; 5) giriş, sonuç ve altbaşlıklardan oluşan düzenli bir yapı.
3. Öğrenci; dersin okumalarının bilindiği ve kavrandığını gösteren, tutarlı ve önceden düşünülmüş katkılar sunacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler bir ders için zorunlu olan okumaları dersten önce yapmış olmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 50 50
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65