DERS ADI

: Türkiye'nin Demografik Özellikleri ve AB

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TCT 5016 Türkiye'nin Demografik Özellikleri ve AB SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiye de göç ve kentleşmenin ortaya çıkışını ve yol açtığı değişimleri öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Türkiye nin demografik özelliklerini tanıyacak ve AB ülkeleriyle karşılaştıracaktır
2   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Demografik özelliklerin tarihsel süreç içerisindeki değişimini ve kentleşmenin demografik yapıdaki yarattığı değişimleri kavrayabilecektir
3   Dersi alan herhangi bir öğrenci, Türkiye nin sosyo-ekonomik özellikleri üzerindeki etkilerini yorumlayabilecektir
4   Dersi alan herhangi bir öğrenci, AB ile Türkiye nin Demografik özelliklerini karşılaştırabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye nin demografik tarihi ve Türkiye de nüfus sayımları
2 Türkiye de nüfus artışı, doğum, ölüm ve göçler
3 Türkiye de nüfus politikaları
4 Türkiye de nüfusun cinsiyet özellikleri, yaş durumu ve yaş grupları
5 Türkiye de aile ve aile büyüklüğü
6 Türkiye de aktif nüfus, çalışan nüfus, çalışmayan nüfus
7 Türkiye de çalışan nüfusun sektörel dağılımı
8 ARA SINAV
9 AB nin genel nüfus artışı, doğum, ölüm ve göçler
10 AB nin nüfus politikaları ve Türkiye ile karşılaştırılması
11 AB de nüfusun cinsiyet özellikleri, yaş durumu ve yaş grupları
12 AB de bağımlılık oranı, aktif nüfus ve çalışan-çalışmayan nüfus
13 AB de nüfusun Sektörel dağılımı ve Türkiye ile karşılaştırılması
14 AB ve Türkiye nin demografik açıdan benzerlik ve zıtlıkları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ABADAN-UNAT N (2002). Bitmeyen Göç Konuk İşçilikten Ulus-Ötesi Yurttaşlığa, Bilgi Üniversitesi Y, İs.
Anonim (1978). Türkiye de Nüfus Yapısı ve Nüfus Sorunları 1973 Araştırması, Hac. Ü Y D-25, An.
ATAUZ A (2003). Türkiye nin Nüfus ve Kalkınma Yazını: Eleştirel Bir Değerlendirme, TUBA Rap. S 3,An
BEHAR C ve D.(1998). Türkiye nin Fırsat Penceresi Demografik Dönüşüm ve İzdüşümleri, Tusiad-T/99-1-251, An.
GÜMÜŞ, N (1996). İzmir in Nüfus Yapısı, İzmir Kentinde Gündem 21 e Doğru (Towards Agenda 21 in Izmir), İBŞB Y
GÜVENÇ B (1976). Sosyal ve Kültürel Değişme, Hac Ü Y D-21, An.
KARAL EZ (1997). Osmanlı İmparatorluğunda İlk Nüfus Sayımı 1831, An.
MUTLUER M (2003). Uluslar arası Göçler ve Türkiye, Çantay K, İs.
PEKER, Mümtaz, Cumhuriyet Döneminde İzmir Nüfusu, Üç İzmir, Yapı K Y Ltd.Şti., İs.
SHORTER F.C. and GÜVENÇ B(1968).Türkiye Demografyası, Hac. U Y D - 13, A.
SHORTER F C. and MACURA M (1983). Türkiye de Nüfus Artışı (1935-1975) Doğurganlık ve Ölümlülük Eğilimleri, Yurt Y 7, An.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, ilgili metin okuma, öğrenci sunumu, problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Nevzat Gümüş
Buca Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD 35150 Buca - İzmir
Tel: + 90 232 3012136 Fax: 00 90 232 4204895 GSM:905335765054
e-mail: nevzat.gumus@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 10.30-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 4 4
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 4 56
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.145
ÖK.2554555
ÖK.3455
ÖK.4455