DERS ADI

: Öğrenme ve Öğretme Süreçleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTÖ 5010 Öğrenme ve Öğretme Süreçleri ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste öğrenme-öğretme teorileri ile bu teorilerin eğitim teknolojisi ile ilişkisi ortaya koymak amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını açıklayabilmeli
2   Kavram öğretiminde güncel yaklaşımları açıklayabilmeli
3   Öğrenme kuramları açısından öğretim materyallerini değerlendirebilmeli
4   Güncel teknoloji destekli öğretim materyallerini değerlendirebilmeli
5   Güncel teknoloji destekli kavram öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini değerlendirebilmeli

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme Kuramları
2 Öğretim stratejileri
3 Bilişüstü ve öğrenme
4 Kavram öğrenme ve öğretimine giriş
5 Kavram öğrenme ve öğretimi uygulaması geliştirme
6 Kavram öğretiminde güncel yaklaşımlar
7 Disiplinler arası kavram öğretimi
8 Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Kavram Yanılgıları
10 Kavram yanılgılarına yönelik öğrenme ortamı geliştirme
11 Oyun ve oyunlaştırma ile kavram öğretimi
12 Oyun ve oyunlaştırma uygulaması geliştirme
13 Güncel teknolojilerin kavram öğretiminde kullanılması
14 Kavram öğretiminin değerlendirilmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık.
Yeşilyaprak B. (Edt) (2006). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Bigge M. L. & Shermis, S. S. (2003). Learning theories for teachers (6th Ed.). Boston: Allyn & Bacon.
Borich, G. D. (2007). Effective teaching methods (6th Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Bower, G. H. & Hilgard, E. R. (1981). Theories of learning (5th Ed.). Englewood Cliffs: Prentice Hall. Brew, A. (2010). Imperatives and challenges in integrating teaching and research. Higher Education Research & Development, 29 (2), 139-150.
Eggen, P. D. & Kauchak, D. P. (1997). Educational psychology (3rd Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Olson, M. H. & Hergenhahn, B. R. (2009). An introduction to theories of learning. (8th ed.) Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, uygulama, proje geliştirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4 ve ÖÇ5 ödev ve proje ürünü ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin% 70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ercan AKPINAR
Prof.Dr. Bahar BARAN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
35160Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Ödev hazırlama 4 5 20
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 6 6
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 10 100
Ödev Hazırlama 4 10 40
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 212

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14255
ÖK.24144
ÖK.35255
ÖK.44344
ÖK.55255