DERS ADI

: Eğitim Teknolojisinde Yeni Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTÖ 5003 Eğitim Teknolojisinde Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Rekabete ve işbirliğine dayalı teknolojilerini ve oluşturmacı yaklaşım ortamları: kuram, planlama, tasarım ve değerlendirme süreçlerini öğrenciye kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rekabet ve işbirliğine dayalı teknolojileri açıklayabilme
2   Eğitim teknolojisindeki yeni gelişmelerin farkına varabilme
3   Oluşturmacı yaklaşıma dayalı öğrenme ortamları tasarlayabilme
4   Oluşturmacı yaklaşıma dayalı öğrenme ortamlarını uygulayabilme
5   Oluşturmacı yaklaşıma dayalı öğrenme ortamlarını değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rekabete ve işbirliğine dayalı teknolojiler
2 Oluşturmacı yaklaşım ortamları: kuram, planlama, tasarım ve değerlendirme.
3 Oluşturmacı yaklaşım ortamları: kuram, planlama, tasarım ve değerlendirme.
4 Oluşturmacı yaklaşım ortamları: kuram, planlama, tasarım ve değerlendirme.
5 Oluşturmacı yaklaşım ortamları: kuram, planlama, tasarım ve değerlendirme.
6 İçeriğe yönelik öğrenmede öğretim yazılımlarını kullanılması
7 İçeriğe yönelik öğrenmede öğretim yazılımlarını kullanılması
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Sınıftaki öğrenmede çoklu ortam uygulamaları.
10 Sınıftaki öğrenmede çoklu ortam uygulamaları.
11 Sınıftaki öğrenmede çoklu ortam uygulamaları.
12 Oluşturmacı yaklaşım ortamlarına uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve değerlendirme
13 Oluşturmacı yaklaşım ortamlarına uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve değerlendirme
14 Oluşturmacı yaklaşım ortamlarına uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bayram, S (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim Teknolojileri. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
2. Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, uygulama, proje geliştirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4 ve ÖÇ5 ödev ve proje ürünü ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin% 70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ercan AKPINAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160Buca/İzmir/ TURKEY ercanakpinar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 5 50
Vize sınavına hazırlık 3 5 15
Final sınavına hazırlık 3 6 18
Ödev hazırlama 8 5 40
Diğer (lütfen belirtiniz): Proje geliştirme 8 10 80
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 244

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.135445
ÖK.235444
ÖK.33553425
ÖK.43343424
ÖK.53553535