DERS ADI

: PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PAZ 4111 PAZARLAMA İLKELERİ ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Pazarlama

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERRİN ONARAN

Dersi Alan Birimler

Pazarlama (İÖ)
Pazarlama

Dersin Amacı

Pazarlamanın bilimsel temelleriyle öğretilmesi ve teorik anlamda pazarlama altyapısı kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama kavramı ve pazarlamayı ilgilendiren diğer kavramları tanımlayabilme
2   Pazarlama anlayışlarını irdeleyebilme
3   Pazarlama çevresini analiz edebilme
4   Ürünü pazarlama bakış açısıyla inceleyebilme
5   Fiyat ve fiyatlama kararlarına stratejik açıdan bakabilme
6   Dağıtım kanalı ve aracı seçimine uygun çözümler geliştirebilme
7   Hedef kitleyle pazarlama iletişim araçlarıyla doğru iletişimler kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama tanımı ve pazarlama ile ilgili kavramlar ve pazarlama karması
2 Pazarlama anlayışlarındaki değişimler
3 Pazarlama sistemi-Üretici, Tüketici, Aracı ve evrensel pazarlama işlevleri ve yaratılan faydalar
4 Pazar kavramı ve pazar türleri
5 Pazarlama çevresi-Mikro ve makro çevre faktörleri
6 Endüstriyel pazar, endüstriyel tüketici, endüstriyel ürün
7 Nihai tüketici ve endüstriyel tüketici satın alma karar süreci
8 Ara sınav
9 Ürün kavramı, ürün düzeyleri, sınıflandırması, ürün yaşam eğrisi
10 Ürün ve marka yönetimi
11 Yenilik ve yeni ürün geliştirme süreci
12 Dağıtım kanalı, kanal üyeleri ve işlevleri, dağıtım çeşitleri ve bütünleşme stratejileri, toptancılık ve perakendecilik
13 Fiyat ve fiyatlandırma
14 Pazarlama iletişimi ve pazarlama iletişim karması
15 Reklam, kişisel satış, satış özendirme, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama ve sosyal medya pazarlaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, 2017, Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Basım, İstanbul.
Yardımcı kaynaklar:
Cemal Yükselen, 2008,Pazarlama, Detay Yayıncılık, Ankara.
Mehmet Karafakıoğlu, 2006, Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları, İstanbul.
İsmet Mucuk,2010, Pazarlama İlkeleri,Türkmen Kitabevi, İstanbul.
Diğer ders materyalleri:
Diğer pazarlama kitapları ve dergileri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders Anlatımı
2.Konuların örneklendirilmesi


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40 + FIN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yedi öğrenme çıktısı ara sınav ve final sınavlarıyla değerlendirilecek ve öğrencilerin planlanan kazanımlar açısından yeterlilik düzeyleri derste verdikleri örnekler ile test edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine devam etmek gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: berrin.onaran@deu.edu.tr
Telefon: 0 232 3012550

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi:14.00-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.755