DERS ADI

: Yetişkin ve Çocuklarda Konuşma Bozuklukları ve Rehabilitasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KBB 5022 Yetişkin ve Çocuklarda Konuşma Bozuklukları ve Rehabilitasyon SEÇMELİ 2 3 0 4

Dersi Veren Birim

Odyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Odyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Konuşma bozukluklarının tanısına, uygun terapi yönteminin seçimine ve uygulamasına yönelik ileri düzeyde bilgi edinmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konuşma bozukluklarına neden olan patolojileri tanımlamak
2   Bu özel alanda klinik hizmet sunabilme amacıyla alana ilişkin bilimsel bilgi birikimini klinik deneyim ve hasta memnuniyetini de içine alacak şekilde birleştirmek
3   Gelişimsel konuşma bozukluklarını değerlendirmeye, tanı koymaya ve uygun tedavi seçeneğini belirlemeye yönelik ileri düzeyde bilgi edinmek.
4   Özgün hasta gruplarına yönelik terapi hazırlığında klinik muhakeme becerisini geliştirmek.
5   İşitme kaybının neden olduğu konuşma bozukluğu olan çocuklar için kanıta dayalı terapötik müdahale yaklaşımı benimsemek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil ve konuşma gelişiminde rol alan organlar Yetişkinlerde psikojenik konuşma bozuklukları
2 Konuşma fizyolojisi Çocuklarda konuşma bozuklukları
3 Effüzyonlu otitis media ve konuşmanın gelişimi Mental retardasyon ve konuşma.
4 Larenjektomi ve rehabilitasyonu. Genel değerlendirme
5 Özefagel konuşma
6 Çocuklarda motor konuşma bozuklukları
7 Çocuklarda artikülasyon bozuklukları ve rehabilitasyonu
8 Rezidüel fonolojik bozukluklar
9 Rezidüel fonolojik bozukluklar
10 Konuşma bozuklukları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007
2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004.
3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II 2002
4) Çakır N. Otolaringoloji, Baş ve Boyun Cerrahisi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1996.
5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003.
6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004
7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente,
8) Educational Audiology Handbook, Johnson-Benson-Seaton
9) Scott-Brown s Adult Audiology, Sixth Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans tipi ders anlatımı, probleme dayalı öğretim ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV * 0.20 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Olgu çalışmaları, probleme dayalı çözümler, ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 20 1 20
Uygulama 30 1 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Vize Sınavına Hazırlık 10 1 10
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Ödev Hazırlama 3 1 3
Sunum Hazırlama 2 1 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 1 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1345
ÖK.2445
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.545