DERS ADI

: Pediatrik Odyoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KBB 5029 Pediatrik Odyoloji SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Odyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Odyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin pediatrik yaş grubunda kalıtımsal işitme kayıplarını, sendromik/nonsendromik işitme kayıplarını bilmeleri, işitme kayıplarının çocuklarda dil ve konuşma gelişimine etkilerini, işitme kaybını belirlemek için objektif ve subjektif işitme testlerini bilmelerini ve uygulama becerilerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   0-3 yaş ve 3-6 yaş arasındaki çocuklarda işitmenin değerlendirmesinde davranım testlerini uygulayabilme,
2   Çocuklarda objektif yöntemlerle işitmeyi değerlendirebilme,
3   Çocukluk döneminde ki denge bozuklukları ve sendromik/sendromik olmayan işitme kayıplarıyla ilgili bilgi sahibi olabilmek,
4   Yenidoğan işitme taramasını yapabilme, ulusal yenidoğan işitme taraması programına tarama sonuçlarını kaydedebilme
5   İşitme kaybı tanısı almış çocukların uygun işitme cihazlarını seçebilme, programlama ve işitme cihazlı rehabilitasyon programlarını yürütebilme
6   İşitme kayıplı çocukların ailelerine danışmanlık yapabilme, aile eğitimi programları ile takiplerini yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genetik sensorinöral işitme kayıpları
2 Sendromal genetik işitme kayıpları
3 Nonsendromal genetik işitme kayıpları
4 Çocukluk çağında dil gelişiminin aşamaları
5 Çocukluk çağı davranışsal işitme testleri
6 Objektif odyolojik testler (elektrofizyolojik testler)
7 Çocukluk çağı konuşma testleri
8 Yenidoğanlarda işitme taraması testleri
9 Çocukluk çağı santral işitsel işlemleme bozuklukları
10 Pediatrik işitsel rehabilitasyon
11 Pediatrik sensorinöral işitme kayıplı çocukta aileye danışmanlık
12 Aile eğitimi-I
13 Aile eğitimi-II
14 Koklear implant seçim süreci ve hangi işitme kayıplarına koklear implant uygulanacağı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente,
Educational Audiology Handbook, Johnson-Benson-Seaton
KBB Baş Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2007
Yardımcı kaynaklar:
Scott-Brown s Adult Audiology, Sixth Edition
Klinik Odyoloji, Esmer

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, pratik test uygulama seansları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV * 0.20 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ders, sunum ve ödev değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunay.kirkim@deu.edu.tr

4123292

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hergün

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 1 16
Uygulama 14 1,5 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 16 1 16
Ara sınav hazırtlık 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 9 1 9
Sunum Hazırlama 1 5 5
Grup ödevi hazırlama 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.6555