Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MURAT BEKTAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilere, palyatif bakım amacını, felsefesini ve ilkelerini, palyatif bakım ekibinin rol ve sorumluluklarını bilmesi, çocuk ve ailesinin palyatif bakım gereksinimlerini saptayabilmesi, palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı ve diğer semptomlara yönelik hemşirelik girişimlerini planlayabilmesi, çocuk ve ailesi ile iletişim kurabilmesi, ölmek üzere olan çocuk ve ailesinin bakımını planlayabilmesi, yas sürecinde olan ailenin bakımını planlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Brown R.T., Comprehensive Handbook of Childhood Cancer and Sickle Cell Disease: A Biopsychosocial Approach, Oxford University Press, 2006. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
- |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. Murat BEKTAŞ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Hafta İçi Her Gün |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|