DERS ADI

: Hemşirelikte Yönetim II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYH 5006 Hemşirelikte Yönetim II ZORUNLU 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞEYDA SEREN İNTEPELER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencinin, yönetici hemşireler için gerekli olan temel becerileri kuramsal ve uygulamalı olarak incelemesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetici hemşirenin sahip olması gereken temel becerileri tartışabilme
2   Yönetimin teorisi ile hemşirelik hizmetleri yönetimi arasında ilişki kurabilme
3   Hemşirelik hizmetlerinin yönetimine ilişkin teorik bilgiyi tartışabilme
4   Bakımın yönetiminde ve yönetsel süreçlerin tamamında bilişim sistemlerinin kullanımını tartışabilme
5   Hemşirelik hizmetleri yönetiminde insan kaynaklarına ilişkin teorik bilgiyi tartışabilme
6   Teorik yönetim becerilerini hemşirelik hizmetleri yönetimi işleyişine aktarabilme
7   b

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kontrol ve Disiplin
2 Performans Yönetimi
3 Stres Yönetimi
4 Ast Üst İlişkileri
5 Risk Yönetimi
6 Ekip Çalışması ve Komiteler
7 Örgütsel Kültür
8 Bütçe Yönetimi
9 Kariyer Planlama-Koçluk-Mentorluk
10 Sağlık Bakımında Etik Sorunlar; Yasalar
11 Hemşirelerin Sağlığı ve Mesleki Riskler
12 Sağlık Politikaları, Hemşirelikte Sendikalaşma; Kanıta Dayalı Yönetim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Beyers, M., Phillips, C. Nursing Management for Patient Care. Second Edition, Little, Brown and Company, 1997
Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992.
Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992.
Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994.
Hannah, K. J., Ball, M. J., Edwards, M. J. A. Introduction to Nursing Informatics, Second Edition, Springer, 1999
Hebda, T., Czar, P., Mascara, C. Handbook of Informatics for Nurses and Health Care Professionals Second Edition, Prentice Hall, 2001
Hunt, E. C., Sproat, S. B., Kitzmiller, R. R. The Nursing Informatics Implementation Guide. Springer-Verlas New York, 2004
Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988.
Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&ManagenetThomson-Delmar, 2003.
Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, literatür tartışması, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin her hafta konuyla ilgili literatür çalışması, literatürü analiz etme ve sonuçlarını derste sunma ve tartışmaları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 4789 / 412 47 84

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 23 23
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555
ÖK.2555555
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.55
ÖK.65555
ÖK.755555