DERS ADI

: Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturma I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEH 5009 Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturma I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜLŞAH GÜROL ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin nitelikli bir bakım sunmasında veri tabanı oluşturmanın önemini kavramasına, bireyin sağlık durumunu / düzeyini değerlendirebilme bilgi ve becerisi kazanmasına, kazandığı bu bilgi ve beceriyi uygulayabilmesine odaklanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. o Veritabanı tasarım gereksinimleri ve sistematik hemşirelik bakımı için önemi
2   2. o Sağlık değerlendirmesinde hemşirenin rolü,
3   3. o Sağlığı değerlendiren kişi: kültür, manevi boyut, aile ve sosyal özellikler,
4   4. o Hemşirelik verilerinin toplanması, kaydedilmesi ve analiz edilmesi: Nesnel veri toplama
5   5. o Hemşirelik verilerinin toplanması, kaydedilmesi ve analiz edilmesi: Subjektif veri toplama
6   6. o Hemşirelik verilerini toplama, kaydetme ve analiz etme: Verileri analiz etme; eleştirel düşünme, verileri ilişkilendirme ve hemşirelik tanılarını belirleme becerilerini geliştirme,
7   7. o Yetişkin bir kişinin fiziksel değerlendirmesi: Genel değerlendirme-öykü alma, zihinsel durum konsültasyonu ve yaşamsal göstergeler
8   8. o Yetişkin bir kişinin fiziksel değerlendirmesi: Ağrı değerlendirmesi
9   9. o Yetişkin bir kişinin fiziksel değerlendirmesi: Beslenme değerlendirmesi
10   10. o Yetişkin bir kişinin fiziksel değerlendirmesi: Ruhsal değerlendirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş Hemşirelik Bakımı İçin Objektif ve Subjektif Hemşirelik Verisi Toplama ve Kaydetme Gereği ve Önemi Prof. Dr. Dilek Özden
2 Sağlığı Değerlendirmede Fizyolojik ve Psikolojik Hazırlık İlke, Teknik, Araç ve Gereçleri (İnspeksiyon, Palpasyon, Perküsyon, Oskültasyon) Prof. Dr. Dilek Özden
3 Bireyin Kültür, Manevi Boyut ve Toplumsal Özelliklerinin Değerlendirilmesi Prof. Dr. Dilek Özden
4 Genel Değerlendirme: Yaşamsal Bulgu, Ağrı, Antropometrik Değerlendirme Prof. Dr. Dilek Özden
5 Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi Prof. Dr. Dilek Özden
6 Baş, Boyun, Ağız, Boğaz, Burun ve Sinüslerin Değerlendirilmesi Prof. Dr. Dilek Özden
7 Göz Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
8 Kulak Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
9 ARA SINAV(Yazılı) (Simulasyon Laboratuvarında Standart hastada FM) Prof. Dr. Dilek Özden
10 Göğüs ve Akciğer Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
11 GİS ve Abdominal Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
12 Kalp-Boyun Damarları ve Periferal Dolaşım Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
13 Yetişkin Bireyde Kas İskelet Sistemi Değerlendirmesi Nörolojik Sistemin Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
14 Meme -Lenf Bezleri ve Kadın -Erkek Üreme Sisteminin Değerlendirmesi (Simulasyon Laboratuvarında Standart hastada F M Prof. Dr. Dilek Özden

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bates B. A Guide to Physical Examination and History Taking. 6 th edition. Philadelphia: J:B. Lippincott Company; 1995.
2. Yamauchi,T. Correlation between work experiences and physical assessment in Japan. Nursing and Health Sciences 2001, 3, 213 224
3. Secrest JA, Norwood BR, Dumont PM. Physical Assessment Skills: A Descriptive Study of What is Taught and What is Practiced. Journal of Professional Nursing, Vol 21, No 2 (March April), 2005: pp 114 118.
4. West SL. Physical assessment: whose role is it anyway Nursing in Critical Care 2006; Vol 11 No 4:161-167.
5. Görgülü S. Hemşirelik bakımında fiziksel muayene becerilerinden yararlanılmasının önemi . Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2002, 9(1):41-50
6. Görgülü S. Hemşireler için Fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul tıp kitabevi; 2002.
7. Colwell CB, Smith J. Determining the use of physical assessment skills in the clinical setting. Journal of Nursing Education 1985;24 (8):333-337.
8. Kozier B, Erb G. Fundamentals of Nursing- Concepts and Procedures. 3 rd Edition. Colifornia:Addison- Wesley Publishing Company; 2007
9. Potter P, Perry A. (2009). Fundamentals of Nursing. St. Louis: The C.V. Mosby Company.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Beyin fırtınası
Tartışma
Soru yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar: Dönem içi notunu bir ara sınav ve bir ödev oluşturur. Dönem içi notunu ara sınav ile ödev notunun ortalaması oluşturur. Dönem içi notunun %40 ı final sınavının %60 başarı notunu oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriterleri:
Değerlendirme yöntemi olan sunum ve ödevlerde; tanımlama, sınıflandırma, bilgileri birleştirme, kavramları analiz etme, anlama, karar verme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Dilek Özden
e-mail: dozden2002@yahoo.com
tel: 0-232-412 47 78

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 14 1 14
Sunum Hazırlama 14 1 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555
ÖK.6555555555
ÖK.75555555
ÖK.85555555
ÖK.95555555
ÖK.105555