DERS ADI

: Çocuk Acil Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 5040 Çocuk Acil Hemşireliği SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans
Acil ve Yoğun Bakım Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, çocuklarda acil durumlarda hemşirelik yönetimine ilişkin temel bilgileri ve becerileri kazandırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuklardaki acil durumlar ve yetişkinden farklılıkları tartışabilme/kavrama
2   Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği nde yer alan acil durumlarda hemşirelik yönetimine ilişkin temel bilgileri kavrama
3   Acil bakım gereksinimi olan çocuk ve ailesinin hemşirelik tanılamasını yapabilme
4   Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde yer alan acil durumlarda hemşirelik yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerisini gerekli alanlarda uygulayabilme
5   Acil durumda çocuğun bakımını planlarken pediatri hemşeriliğin temel kavramlarını sentezleyerek bütüncül bir bakım planlayabilme
6   Bireyleri/aileleri/ toplumu acil durumlar konusunda bilgilendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Acil Kliniklere Başvuran Çocuk ve Aile
2 Pediyatrik Triyaj ve Tanılama
3 Pediyatrik Triyaj ve Tanılama
4 Solunum Sistemi Acilleri
5 Solunum Sistemi Acilleri
6 Kardiyovasküler Aciller
7 Kardiyovasküler Aciller
8 Nörolojik Aciller
9 Nörolojik Aciller
10 Bebek ve Çocuklarda Temel Yaşam Desteği
11 Gastrointestinal Aciller
12 Gastrointestinal Aciller
13 Travmalı Çocuğa Yaklaşım
14 Travmalı Çocuğa Yaklaşım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yabancı Kaynaklar :
1- Fleisher, G.R., Ludwig, S, Synopsis of Pediatric Emergency Medicine, Lippincott
Comp. New York, 2002.
2- Ahmad, S., Pocket Emergency Paediatric Care, BMJ Publishing Group, London, 2004.
3- Bairen D., Bingham R. Richmond S. Et al. European Resuscitation Council Guidelines for Resuscitation 2005. Section 6. Paediatric Life Support, European Resuscitation Council. Elsiver Ireland Ltd.97-133.
4- Bickley, L. S., (2004), Çeviri: Tetikkurt, C., Vatansever, S., Botes Fizik Muayene Rehberi, Nobel Tıp Kitabevi , İzmir.
Yerli Kaynaklar :
1- Karaböcüoğlu, M., Uzel, N., Yılmaz, N:, Çocuk Acil Tıp Kitabı, Çapa Tıp Kitabevi, İstanbul, 2004.
2- Türkiye Klinikleri Pediatri Özel Sayısı, 2, 2004.
3- Akun G. (2004) Nörolojik Aciller, 7. Türkiye Acil Tıp Sempozyumu,Gaziantep,77-80
4- Gümüş H., Kumandaş S. (2004) Pediatrik Nörolojik Aciller, Türkiye Klinikleri Pediatri Özel Sayısı, 4(2),641-651.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

08.30-17.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 2 30
Ders öncesi ve sonrası hazırlık 15 2 30
vize hazırlık 1 10 10
final hazırlık 1 20 20
sunum hazırlama 3 4 12
vize sınavı 1 2 2
final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555