DERS ADI

: Epidemiyolojide Temel İlkeler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSA 5041 Epidemiyolojide Temel İlkeler ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜL ERGÖR

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Yüksek Lisans
Klinik İlaç Araştırmaları Yüksek Lisans
Kanser Epidemiyolojisi Bütünleşik Doktora
Kanser Epidemiyolojisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tıpta araştırma yöntemleri, verilerin analizi ve yorumlanması konusunda bilgi ve beceri kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . Epidemiyolojinin temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilme
2   Epidemiyolojide kullanılan veri kaynaklarını tanıma
3   Epidemiyolojik ölçütleri tanımlayabilme
4   . Farklı araştırma türlerini öğrenme ve makale değerlendirme becerisi kazanma
5   Epidemiyolojik araştırma planlama becerisi kazanma
6   Verileri analiz etme becerisi kazanma ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Epidemiyolojinin Halk Sağlığındaki Yeri ve Tarihçesi
2 Ölçütler İnsidans, prevalans
3 Epidemiyolojide temel kavramlar, Nedensellik, birliktelik
4 Araştırma planlama ve Araştırma Tipleri
5 Veri Kaynakları ve Epidemiyolojik Sürveyans
6 Anket hazırlama ve uygulama
7 Araştırmalarda olası hata kaynakları Bias, confounding
8 Literatür okuma ve epidemiyolojik değerlendirme Kesitsel araştırmalar ve örneklem
9 Makale Değerlendirme-Tartışma oturumu
10 Olgu-kontrol araştırmaları
11 Kohort araştırmaları, Klinik deneyler Müdahale araştırmaları
12 Makale Değerlendirme-Tartışma oturumu
13 Makale Değerlendirme-Tartışma oturumu- 2
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dawson B., Trap R G, Basic and Clinical Biostatistics Mc Graw-Hill 2001. R.S.Greenberg, S.R.Daniels, W.D.Flanders, J.W.Eley, J.R.Boring. Medical Epidemiology. Appleton & Lange, 1996.
Gordis L. Epidemiology 3rd ed.,Elsevier Inc, USA, 2004.
Sullivan L M. Essentials of Biostatistics in Public Health, Jones & Bartlett Learning, MA, USA, 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders, bilgisayar uygulama ve grup çalışması ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.30 + PO * 0.30 +FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + PO * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktıları hem ödev hem de sınavda değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Gül Ergör
Tel no: 412 4016

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 09:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Ödev Hazırlama 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511
ÖK.611