DERS ADI

: Biyokimyada Uygulama Eğitimi Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİO 5023 Biyokimyada Uygulama Eğitimi Becerileri SEÇMELİ 1 2 0 6

Dersi Veren Birim

Biyokimya Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyokimya Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Biyokimyada lisansüstü eğitim gören öğrencilerin eğitim becerileri ile donatılmış olmaları, lisansüstü eğitimi düzenleyen uluslararası ve ulusal kuruluşlar tarafından önerilmektedir. Biyokimya uygulamaları, bu perspektiften bakılarak sistematik olarak kredili bir ders kapsamında ele alındığında, lisansüstü öğrenciye yeni bir kazanım sağlayacak ve ileride kariyerinde ister eğitimci olsun, ister başka platformlarda görev alsın, aktarılabilir bir eğitim becerileri donanımı sağlamış olacaktır. Ders, bu amaçla açılmaktadır. Derste uygulamaların eğitimdeki önemi, eğiticinin ve öğrencinin sorumlulukları üzerinde durulacak; uygulama türleri ve amaçları irdelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyokimyanın temel eğitim komponentlerinden biri olan biyokimya uygulama eğitimi konusunda bilgi edinmek
2   Biyokimya uygulama eğitiminin temelinde yatan kuramsal bilgiyi kavramış olmak
3   Biyokimyada uygulama eğitiminin temel kavramlarını eleştirel biçimde analiz edebilmek(Örn. Değişik uygulama türleri, benzerlikleri, farklılıkları)
4   Uygulamalarda yer alan temel laboratuar becerilerini edinmiş olmak
5   Biyokimya uygulamalarının değerlendirilmesi konusunda beceri kazanmış olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyokimya Eğitiminde Uygulamalara Giriş 1: Uygulamaların eğitimdeki yeri, kapsamı, eğitim sistemi ve müfredat ile uyumu Prof. Dr. Canan Çoker
2 Biyokimya Eğitiminde Uygulamalara Giriş 2: Uygulama Türleri; Uygulamalarda eğiticilerden ve öğrencilerden beklentiler Prof. Dr. Canan Çoker
3 Uygulama Örneği 1(Uygulamalı KGÇ): Molekül Modelleri Yard.Doç.Dr.Nilgün Yener
4 Uygulama Örneği 1(Uygulamalı KGÇ): Molekül Modelleri Yard.Doç.Dr.Nilgün Yener
5 Uygulama Örneği 2 (Laboratuvar deneyi):Ozmotik Basınç Yard.Doç.Dr.Nilgün Yener
6 Uygulama Örneği 2 (Laboratuvar deneyi):Ozmotik Basınç Yard.Doç.Dr.Nilgün Yener
7 Uygulama Örneği 3 (İnteraktif Sunum): Kompleks Moleküllerin Biyolojik Özelliklerine Göre Tanımlanması ve Ayrılması Prof.Dr.Semra Koçtürk
8 Uygulama Örneği 3 (İnteraktif Sunum): Kompleks Moleküllerin Biyolojik Özelliklerine Göre Tanımlanması ve Ayrılması Prof.Dr.Semra Koçtürk
9 Uygulama Örneği 4 (Laboratuvar Deneyi): Biyolojik Madde Eldesi Prof.Dr.Pınar Tuncel
10 Uygulama Örneği 4 (Laboratuvar Deneyi): Biyolojik Madde Eldesi Prof.Dr.Pınar Tuncel
11 Biyokimyada In Silico uygulamalar 1: Amilaz Doç Dr. Tuncay Küme
12 Biyokimyada In Silico uygulamalar 1: Amilaz Doç. Dr. Tuncay Küme
13 Uygulama Örneği 6(İn Silico uygulama): : Protein Yapısı Prof.Dr.Kemal Baysal
14 Uygulama Örneği 6(İn Silico uygulama): : Protein Yapısı Prof.Dr.Kemal Baysal
15 Uygulamaların değerlendirilmesi: Geri Bildirimlerin değerlendirilmesi, Uygulama ile önerilerin sunulması, uygulama ile ilgili soru hazırlanması Prof.Dr.Canan Çoker

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
1. Biochemical Methods, A Concise Guide for Students and Researchers, Pingoud, A, Urbanke C, Hoggett J & Jeltsch, A. 2002, Wiley-VCH Verlag Gmbh
2. Biochemistry for the Medical Sciences: An Integrated Case Approach. Higgins, SJ, Turner, AJ & Wood, EJ. Longmann Scientific and technical. 1994
3. Harper s Illustrated Biochemistry 29th Edition, 2014 , Murray, Bender, Rotham, Kennelly
Rodwell and Weil.McGraw Hill International Edition (Çeviri Nobel Kitabeleri)
4. Textbook of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics. Eds: Burtis CA, Ashwood ER, Bruns DE, 4th edition, 2006, Elsevier Saunders, St Louis.
5. Functional Biochemistry in Health and Disease Newsholme, EA and Leech, TR. 2010, WILEY-BLACKWELL, Oxford, pp 35-68.
6. Bisswanger, H. Practical Enzymology 2011, WILEY-BLACKWELL.

Diğer ders materyalleri: Tıp 1, 2 ve 3 Öğrenci Uygulama Protokolleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, kuramsal saatler, planlama oturumları ve öğrenci karşısında uygulama saatlerinden oluşacak ve bu etkinlikler, içi içe, birbiri ile örülmüş olarak ele alınacaktır. Ders, interaktif yöntemlerle işlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Kavrama, öğrenme, uygulama, sentez, interaktif katılım

Değerlendirme Kriteri

Kavrama, öğrenme, uygulama, sentez, interaktif katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ve tüm eğitim etkinliklerine öğrencilerin konuyu kavramış olarak gelmeleri beklenmektedir. Mazeret durumlarında ders öğretim üyesini önceden bilgilendirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Canan ÇOKER (canan.coker@deu.edu.tr) Tlf: 412 4401

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:30-13:30 Prof. Dr. Canan ÇOKER

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 1 15
Uygulama 12 4 48
Final Sınavına Hazırlık 15 1 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 2 12
Ödev Hazırlama 6 2 12
Laboratuvar defteri hazırlama 12 4 48
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.344555
ÖK.4444445
ÖK.555