DERS ADI

: Sınıf Öğretmenliğinde Yaratıcı Yazım Çalışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5054 Sınıf Öğretmenliğinde Yaratıcı Yazım Çalışmaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yaratıcılıktan hareketle öğrencilerin düşünme, yorumlama ve sentezleme becerileri ile yaratıcı yazma çalışmalarından yararlanarak yazma becerilerinin gelişmesini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcılık ve yaratıcılıkla ilgili kavram bilgisi
2   Yaratıcı yazma yöntem ve tekniklerini açıklayabilme ve uygulayabilme
3   Yaratıcı yazma çalışmalarından örnekler sunabilme
4   İlköğretim programını yaratıcı yazma bakış açısıyla değerlendirebilme ve inceleyebilme
5   Metinleri yaratıcı bakış açısıyla inceleyip ve değerlendirme becerisine sahip olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtılması ve Giriş
2 Yaratıcılık ve Yaratıcılıkla İlgili Temel Kavramlar
3 Yaratıcı Yazma
4 Yaratıcı Yazma ile İlgili İlkeler ve Yöntemler
5 Yaratıcılık ve Özgünlük
6 Edebî Türlerde Yaratıcılık
7 Yaratıcı yazma Uygulamaları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ödev Sunumu
9 Sınıf Öğretmenliği Müfredat Metinlerinde Yaratıcılık
10 Sınıf Öğretmenliği Müfredat Metinlerinde Yaratıcılık
11 İlköğretim Programında Yaratıcı Yazmaya Yönelik Uygulamalar
12 İlköğretim Programında Yaratıcı Yazmaya Yönelik Uygulamalar
13 İlköğretim Programında Yaratıcı Yazmaya Yönelik Uygulamalar
14 İlköğretim Programında Yaratıcı Yazmaya Yönelik Uygulamalar
15 Proje teslimi ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akbayır, S. (2019). Yaratıcı yazma dedikleri. Pegem Akademi.
Akkiriş, C. (2019). Adım adım yaratıcı yazarlık. Ozan Yayıncılık.
Akkiriş, C. (2019). Yeni başlayanlar için yaratıcı yazarlık atölyeleri cilt 1. Doğu Kitabevi.
Arbak, M. (2022). Yaratıcı yazarlık: yazma hayalini gerçekleştirmek. Bireysel Bilgelik Yayınları
Bently, T. (1999). Yaratıcılık. (Çev. O. Yıldırım). Hayat Yayınevi.
Bıyıklıoğlu, Z. (2015). Yeni başlayanlar için yaratıcı yazarlık. Esen Kitap.
Bradbury, R. (2015). Yazın sanatı ve yaratıcı yazarlık. (Çev. D. Kurt). Altıkırkbeş Yayın.
Çavuş, M. (2018). Yaratıcı yazarlık defteri. Yitik Ülke Yayınları.
Edgü, F. (..). Yazmak Eylemi Sel Yayınlar
Gülsoy, M. (2014). Büyübozumu: yaratıcı yazarlık: kurmacanın bilinen sırları ve ihlal edilebilir kuralları. Can Yayınları.
Gündüz, S. (2003). Öykü ve Roman Yazma Sanatı. İstanbul: Toroslu Kitaplığı
Güneş, H. (2024). Kuramdan uygulamaya yaratıcı yazma. Eğitim Yayınevi.
Hemingway, E. (2015). Yazmak üzerine. (Çev. D. Kurt). Altıkırkbeş Yayın.
İ. Alev Arık - Yaratıcılık
San, İ. (..). Sanatsal Yaratma, Çocukta Yaratıcılık
İprişoğlu, Z. (2006). Yaratıcı yazma: yaratıcı yazma çalışmalarında yazınsal metinlerin işlevi. Morpa Kültür Yayınları.
King, S. (2007). Yazma sanatı. (Çev. P. Öcal). Altın Kitaplar.
Oral.G. (2008). Yine Yazı Yazıyoruz. Pegem Akademi Yayıncılık
Ray Bradbury. Yaratıcı Yazarlık
Şimşek, İ. (2021). Öğretmenler için yaratıcı yazarlık el kitabı. Repar Tasarım Matbaa.
Temizkan, M. (2021). Yaratıcı yazma süreci: hikâye yazma. Pegem Akademi.
Uğurludural, T. (2017). Yaratıcı yazarlık kitaplığı 2: atasözlerimiz ve edebi türler. Bahçeşehir Okulları.
Üftadeoğlu, M. (2016). Çocuktan yetişkine yaratıcı yazarlık. Panorama.
Üstündağ, T. (2020). Yaratıcılığa yolculuk. Pegem Akademi.
Yener, M. (2014). Çocuklar için yaratıcı yazma ve okuma yolculuğu. Bilgi Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri, proje tabanlı uygulamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda verilecek ödev ve yapılacak sınav ya da proje değerlendirmesi ile yapılmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

www.ilyasyazar.com
i.yazar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Sunum Hazırlama 1 15 15
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 1 5 5
Proje Final Sunumu 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 184

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15535525553454233
ÖK.25424525542343222
ÖK.34113415333452132
ÖK.45524425542343222
ÖK.54223425333452232