DERS ADI

: Sınıf Öğretmenliğinde Beden Eğitimi ve Oyun

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5034 Sınıf Öğretmenliğinde Beden Eğitimi ve Oyun SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yüksek lisans adaylarının, ilköğretim beden eğitimi ve oyuna ilişkin bilgilerini derinleştirmelerine, becerilerini geliştirmelerine ve kullanmalarına yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beden eğitimi ve oyunda motivasyona ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
2   Beden eğitimi ve oyunda liderliğe ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   Beden eğitimi ve oyunla hareketlerimizin kontrolü ve beynimize ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   Beden eğitimi ve oyunda bilgiyi işlemden geçirme ve konsantrasyon ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   Beden eğitimi ve oyunda, öz düzenleme, disiplin problemleri ve cesarete ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar: Hareket, fiziksel aktivite, egzersiz, beden eğitimi,oyun ,spor, motor davranış, motor control, motor öğrenme, motor gelişim.
2 Çocuklar için beden eğitimi ve oyunun amacı ve değeri
3 Hareket, beceri, egzersiz, beden eğitimi, oyun ve spor çeşitleri.
4 Beden eğitimi ve oyunda bilgiyi işlemden geçirme ve karar verme
5 Beden eğitimi ve oyunda hareketlerin kontrolü ve beynimiz
6 Beden eğitimi ve oyunda motivasyon
7 Beden eğitimi ve oyunda dikkat ve konsantrasyon
8 Vize
9 Beden eğitimi ve oyunda cesaretin teori ve pratiği
10 Beden eğitimi ve oyunda öğrenme ve geri bildirim
11 Beden eğitimi ve oyun öğretiminde transfer
12 Beden eğitimi ve oyunda disiplin problemlerini en aza indirme
13 Oyun ve oyun teorilerine eleştirel bakış
14 Beden eitimi ve oyunda öz düzenleme ve liderlik becerileri
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AAHPERD (1999). Physical Best, Activity Guide. IIIinois: Human Kinetics.
Amelia, T. Lee, M. Thomas, J. (2000). Physical Education For Children. Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Aracı, H. (2004). Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi. Nobel: Ankara.
Aşçı, H. Kirazcı, S. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
Çamlıyer, H. Çamlıyer, H. (2001). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Manisa: Emek Matbaacılık.
Graham. G. (2004). Moving Children. Six Edition. New York: McGrow Hill.
Graham. G. (2000). Teaching Children Physical Education. Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Günsel, M. A. (2004). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Uygulamaları. Anı: Ankara.
Hazar, M. (2000). Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Ankara: Tütibay Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 18 18
Vize Sınavına Hazırlık 2 18 36
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 4 8 32
Sunum Hazırlama 4 8 32
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 177

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1355353343355
ÖK.245533334353
ÖK.3544533443
ÖK.45444444443
ÖK.55434344