Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MEHMET ŞAHİN |
Dersi Alan Birimler |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilere fen eğitiminde önemli rol oynayan duyuşsal, bilişsel, ve davranışsal faktörler kavramlarının öğretilmesini, duyuşsal faktörlerin fen eğitimindeki yerini ve önemini anlatmayı, duyuşsal faktörlerin fen öğrenimine etkilerinin araştırılıp öğretilmesini, öğrencilerde duyuşsal değişkenlerin olumlu yönde geliştirilmesi için yöntemler araştırılıp fen öğrenimine etkisinin gösterilmesini ve fen eğitimcilerinin ders anlatımında öğrencilere ait duyuşsal değişkenleri nasıl kullanacakları bilgisini sunmayı hedeflemektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Saban, A. (2004). Öğrenme Öğretme Süreci-Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Araştırma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir. |
Değerlendirme Kriteri |
Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmet.sahince@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
hafta içi mesai saatleri |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|