DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Yöntemsel Tasarımlar ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5038 Matematik Eğitiminde Yöntemsel Tasarımlar ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYŞE TEKİN DEDE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste, matematik eğitimi alanında akademik çalışma yapmak için literatür taraması yapmayı tanıtmak, farklı yöntemsel tasarımları öğretmek, çalışmanın amacına uygun yönteme karar vermek ve belirlenen yöntemlere dayalı olarak örnek uygulamalar yapmak amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitiminde literatür taraması yapmayı kavrama
2   Matematik eğitimi çalışmalarına uygun yöntemsel tasarımları kavrama
3   Matematik eğitimi çalışmalarının amaçlarına yönelik uygun yöntemi belirlemek
4   Farklı yöntemlere dayalı olarak uygulamalar yapmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Literatür taraması nasıl yapılır
2 Matematik eğitiminde belirlenen bir konu kapsamında literatür taraması yapma uygulamaları
3 Matematik eğitimi alanında bir çalışmanın amacına göre yöntemi nasıl belirlenir
4 Nicel ve nitel yöntemlerin tanıtımı, benzerlikleri ve farklılıkları
5 Matematik eğitiminde deneysel desenlerin uygulamaları
6 Matematik eğitiminde durum çalışması uygulamaları
7 Matematik eğitiminde eylem araştırması uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Matematik eğitiminde öğretim deneyi uygulamaları
10 Matematik eğitiminde ders imecesi uygulamaları
11 Matematik eğitiminde gömülü teori uygulamaları
12 Belirlenen yönteme göre araştırma tasarımı ve uygulaması
13 Belirlenen yönteme göre araştırma tasarımı ve uygulaması
14 Belirlenen yönteme göre araştırma tasarımı ve uygulaması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yin R. K. (2018). Case study research and applications: design and methods, 6 th edition. London: Sage.
Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluative methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2016). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th edition). San Francisco, CA: John Wiley & Sons.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayıncılık.
O'Leary, Z. (2017). The essential guide to doing your research project. Sage.
Bryman, A. (2016). Social research methods. Oxford university press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 5 10
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12155555555
ÖK.22315115555555
ÖK.32155555553
ÖK.42155555553