DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Çoklu Gösterimler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5032 Matematik Eğitiminde Çoklu Gösterimler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin matematik öğrenme ve öğretmede gösterimlerin rolü ve bu alanda yapılmış araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmalarını, bu alanda yapılan araştırmaların kuramsal ve yöntemsel altyapılarını inceleyerek kritik edebilmelerini ve bu konuda bir araştırma önerisi hazırlayabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel anlamada gösterimlerin rolünü değerlendirebilir.
2   Matematik öğrenmeyi destekleyen farklı gösterim biçimlerini ve bunların birbirleri ile ilişkilerini belirleyebilir.
3   Matematiksel gösterimler yoluyla ders tasarlayabilir ve organize edebilir.
4   Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin araştırmaları analiz edebilir.
5   Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi oluşturabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çoklu gösterimler konusuna giriş
2 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlerin önemi
3 Matematiksel gösterim türleri
4 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması
5 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması
6 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin alan yazın taraması
7 Matematik sınıfında gösterimlerin kullanımı
8 Ödev sunumları
9 Alan öğretimi bilgisinde gösterimlerin yeri
10 Alan öğretimi bilgisinde gösterimlerin yeri
11 Seçilen konuya ilişkin matematiksel gösterimler yoluyla ders tasarlama
12 Tasarlanan derse ilişkin sunumlar
13 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi oluşturma ve sunma
14 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi oluşturma ve sunma
15 Matematik eğitiminde çoklu gösterimlere ilişkin araştırma önerisi oluşturma ve sunma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lesh, R., Behr, M., & Post, T. (1987). Rational number relations and proportions. Problems of representation in the teaching and learning of mathematics, 41-58.
Krauss, S., Brunner, M., Kunter, M., Baumert, J., Blum, W., Neubrand, M., & Jordan, A. (2008). Pedagogical content knowledge and content knowledge of secondary mathematics teachers. Journal of Educational Psychology, 100(3), 716.
Turner, F. (2008). Beginning elementary teachers use of representations in mathematics teaching. Research in Mathematics Education, 10(2), 209-210.
Brenner, M. E., Mayer, R. E., Moseley, B., Brar, T., Duran, R., Reed, B. S., & Webb, D. (1997). Learning by understanding: The role of multiple representations in learning algebra. American Educational Research Journal. 34, 663-689.
Cobb, P., Yackel, E., & Wood, T. (1992). A constructivist alternative to the representationsl view of mind in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education. 23, 2-33.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 7 2 14
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13535
ÖK.23535
ÖK.33535
ÖK.43555555
ÖK.53555555