Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. SEMİHA KULA ÜNVER |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik öğretmenlerinin sahip olması gereken bilgi türlerinden biri olan alan öğretimi bilgisini ve bileşenlerini tanıtmak, alan ve alan öğretimi bilgisinin birlikte incelenmesini ve değerlendirmesi sağlayan Dörtlü Bilgi Modelini tanıtmak, modelin önemi, modelin birim ve kodları, modelin ortaya çıkışını incelemek, gerçek sınıf öğretimlerinden alınan kesitler ile örneklemek, etkili bir matematik öğretimi gerçekleştirmek için matematiği öğretme bilgisinin önemini ortaya çıkarmak ve söz konusu bilginin derslere yansımasını destekleyecek öğretim uygulamaları geliştirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Rowland, T. (2009). Developing primary mathematics teaching: Reflecting on practice with the Knowledge Quartet (Vol. 1). Sage. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
semiha.kula@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|