DERS ADI

: Cebirsel Düşünmeyi Öğrenme ve Öğretme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5019 Cebirsel Düşünmeyi Öğrenme ve Öğretme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Cebirsel düşünmenin yapısını kavrama ve cebirsel düşünme becerisinin gelişimini sağlayan pedagojik yaklaşımları inceleme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cebirsel düşünmeyi ve bileşenlerini kavrayabilme
2   Cebirsel düşünmenin yapısını inceleyen kuramsal çerçeveleri kavrayabilme
3   Cebirsel düşünmenin öğretimini sağlayan stratejileri kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cebirsel düşünme nedir
2 Cebirsel düşünme modelleri 1 Radford, L. (2006). Algebraic thinking and the generalization of patterns: a semiotic perspective. In J. L. C. S. Alatorre, M. Sa´iz, A. Me´ndez (Eds.), Proceedings of the 28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, North American Chapter, Vol. 1 (pp. 2 21). Mexico: Me´rida.
3 Cebirsel düşünme modelleri 2 Rivera, F. D. (2010). Visual templates in pattern generalization activity, Educational Studies in Mathematics, 73, 297 328.
4 Cebirsel düşünmeye ilişkin makale inceleme ve tartışma English, L. & Warren, E. (1998). Introducing the variable through pattern exploration. Mathematics Teacher. February, 166-170.
5 Cebirsel düşünmeye ilişkin makale inceleme ve tartışma Hargreaves, M., Threlfall, J., Frobisher, L. & Shorrocks Taylor, D. (1999). Children's strategies with linear and quadratic sequences, In A. Orton (Eds) Pattern in the teaching and learning of mathematics. London: Cassell. Jones, L. (1993). Algebra in the primary school, Education, 21(2), 27-31
6 Cebirsel düşünmeye ilişkin makale inceleme ve tartışma Kaput, J. (1999). Teaching and learning a new algebra. In E. Fennema, & T. Romnberg (Eds.), Mathematics classrooms that promote understanding (pp. 133 155). Mahway: Lawrence Erlbaum.
7 Cebirsel düşünmeye ilişkin makale inceleme ve tartışma Kieran, C. (1994). A Functional approach to the introduction of algebra Some pros and cons. In Proceedings of the 18th international conference on the psychology of mathematics education (Vol. 1, pp. 157-175). University of Lisbon, Portugal.
8 Cebirsel düşünmeye ilişkin makale inceleme ve tartışma
9 Cebirsel düşünmeye ilişkin makale inceleme ve tartışma
10 Cebirsel düşünmeye ilişkin makale inceleme ve tartışma
11 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
12 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
13 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
14 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Orton, A. & Orton, J. (1999). Pattern and the approach to algebra. In A. Orton (ed.), Pattern in the teaching and learning of mathematics (pp. 104-120) London: Cassell.
Orton, J., Orton, A., & Roper, T. (1999). Pictorial and practical contexts and the perception of pattern. In A. Orton (Eds.) Patterns in the teaching and learning of mathematics (pp. 121 136). London: Cassell Publishers.
Warren E., & Cooper, T. J. (2006). Repeating and growing pattern rules: Relationships between geometric and numerical representations. Presentation at the Annual Conference of American Education Research Association. San Francisco, USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma- inceleme, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.yesildere@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 8 6 48
Sunum hazırlama 5 6 30
Final Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1353443
ÖK.2245253453
ÖK.334545