DERS ADI

: Fizik Ders Programlarının İncelenmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5010 Fizik Ders Programlarının İncelenmesi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SERAP KAYA ŞENGÖREN

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı





Bir öğretim programını tanımak, ortaöğretim fizik programlarını karşılaştırmak, değerlendirmek ve yeni öneriler geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir öğretim programını tanıyabilme,
2   Ortaöğretim fizik programlarını karşılaştırabilme,
3   Ortaöğretim fizik programlarını analiz edebilme,
4   Ortaöğretim fizik programlarını değerlendirebilme,
5   Ortaöğretim fizik programları için yeni öneriler geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirmenin temel ilkeleri ve temel kavramlar
2 Öğretim programının bileşenleri
3 Program tasarısı hazırlama
4 Fen bilimlerinde program geliştirme modelleri
5 Öğretim programlarının değerlendirilmesi
6 ortaöğretim fizik programlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
7 ortaöğretim fizik programlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi
8 Güncel Ortaöğretim Fizik Programının incelenmesi
9 Güncel Ortaöğretim Fizik Programının incelenmesi
10 Ortaöğretim Fizik ders kitabının incelenmesi
11 Ortaöğretim Fizik ders kitabının incelenmesi
12 Ortaöğretim Fizik ders kitabının incelenmesi
13 Ortaöğretim Fizik ders kitabının incelenmesi
14 Ortaöğretim Fizik ders kitabının incelenmesi
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar










1. Ö. Demirel, Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara,2007.
2. M. Erdem, Eğitimde Program Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara, 1998.
3. Fen Bilimlerinde Program Geliştirme Modelleri, Seminer Notları, BEF AD.
4. MEB Lise Fizik Programları.
5. Ortaöğretim Kurumları Fizik Dersi Taslak Programı, EARGED, Ankara, 1998.
6. İlgili makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri





Grup çalışması, tartışma, soru yanıt, düz anlatım, ödev-sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

dönem içi çalışmaları ödevler ve sunumlar şeklindedir. final sınavı klasik sınavdır.

Değerlendirme Kriteri

ödev ve sunumların nitelikleri, zamanında teslim ve finalsınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri



serap.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

her dönem yenilenen ders programına göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Ödev Hazırlama 8 5 40
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 8 6 48
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14343343
ÖK.24453444
ÖK.34454354
ÖK.45554424345
ÖK.55555443233415