DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Kimyasal Gösterimler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5030 Kimya Eğitiminde Kimyasal Gösterimler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencileri kimyasal gösterim seviyelerini açıklayabilme, bu gösterim seviyelerini tespit etmede kullanılabilecek yöntemler ve bu gösterim seviyelerine yönelik öğretim yöntemleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kimyasal gösterim seviyelerini (Makroskobik, altmikroskobik ve sembolik düzey) açıklayabilme.
2   2. Kimyasal gösterim seviyelerinin (Makroskobik, altmikroskobik ve sembolik düzey) tespitinde yöntemlerin nasıl kullanılabileceğini açıklayabilme.
3   3. Kimyasal gösterim seviyelerine (Makroskobik, altmikroskobik ve sembolik düzey) ilişkin bir ders planı hazırlayabilme.
4   4. Kimya ile ilgili ders kaynaklarındaki kimyasal gösterim seviyelerini (Makroskobik, altmikroskobik ve sembolik düzey) tespit edebilme.
5   5. Kimyasal gösterim seviyelerine (Makroskobik, altmikroskobik ve sembolik düzey) yönelik özgün öğretim materyalleri geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimyasal gösterimlerle ilgili anahtar kelimeler ve giriş
2 Makroskobik gösterim seviyesinde öğrenme ve örnekleri
3 Makroskobik gösterim seviyesinde öğrenme ve örnekleri
4 Alt-mikroskobik gösterim seviyesinde öğrenme ve örnekleri
5 Alt-mikroskobik gösterim seviyesinde öğrenme ve örnekleri
6 Sembolik gösterim seviyesinde öğrenme ve örnekleri
7 Sembolik gösterim seviyesinde öğrenme ve örnekleri
8 Kimyasal gösterim seviyeleri ile ilgili multimedya örnekleri
9 Kimyasal gösterim seviyeleri ile ilgili multimedya örnekleri
10 Kimyasal gösterim seviyelerine ilişkin yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmalardan örnekler
11 Kimyasal gösterim seviyelerine ilişkin yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmalardan örnekler
12 Ödev sunumları
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gilbert, J. K., Treagust, D. (2009). Multiple Representations in Chemical Education, Springer. ISBN: 978-1-4020-8871-1; e-ISBN: 978-1-4020-8872-8; DOI 10.1007/978-1-4020-8872-8.
Treagust, D., Chittleborough, G., & Mamiala, T. (2003). The role of submicroscopic and symbolic representations in chemical explanations. International Journal of Science Education, 25(11), 1353-1368.
Okumuş, S., Öztürk, B., Doymuş, K., & Alyar, M. (2014). Maddenin tanecikli yapısının mikro ve makro boyutta anlaşılmasının sağlanması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 349-368.
Kelly, R. M., Barrera, J. H., & Mohamed, S. C. (2009). An analysis of undergraduate general chemistry students misconceptions of the submicroscopic level of precipitation reactions. Journal of Chemical Education, 87(1), 113-118.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, Proje hazırlama, tartışma, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum materyallerinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

melis.cekci@deu.edu.tr

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melis.cekci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00-14.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.3555555
ÖK.455555
ÖK.5555555