DERS ADI

: Kimya Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5028 Kimya Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZAY AYYILDIZ SELİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; kimya eğitiminde kullanılan işbirlikli öğrenme yöntem, teknik ve stratejilerini bilmek ve bunları kimya dersinde nasıl kullanılacağını kavramaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşbirlikli öğrenmenin kimya eğitiminde önemini anlayabilir,
2   İşbirlikli öğrenmede öğretmen ve öğrenci rollerini bilebilir,
3   İşbirlikli öğrenmede sınıf ortamı ve öğrenci gruplarının nasıl oluşturulacağını kavrayabilir,
4   İşbirlikli öğrenme ve öğretme süreçlerini kavrayabilir,
5   İşbirlikli öğrenmede kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilebilir,
6   İşbirlikli öğrenme yöntem, teknik ve stratejilerin kimya alanındaki konulara uyarlanabilirliğini tartışabilir,
7   İşbirlikli öğrenme yöntem, teknik ve stratejilerini kimya alanındaki ilgili konu özelliklerine bağımlı olarak organize edebilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşbirlikli Öğrenme Modeli Nedir
2 İşbirlikli Öğrenme Modelinin Uygulanma Kriterleri
3 İşbirlikli Öğrenmede Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
4 İşbirlikli Öğrenme Modelinde Kullanılan Yöntem/Teknik/Stratejiler-I - Birlikte Öğrenme - Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri - Takım-Oyun-Turnuva
5 İşbirlikli Öğrenme Modelinde Kullanılan Yöntem/Teknik/Stratejiler-II - Takım Destekli Bireyselleştirme - Birleştirilmiş İşbirlikli Okuma ve Kompozisyon - Grup Araştırması
6 İşbirlikli Öğrenme Modelinde Kullanılan Yöntem/Teknik/Stratejiler-III - İşbirliği-İşbirliği - Birlikte Soralım Birlikte Öğrenelim - Birleştirme (Jigsaw) Teknikleri
7 İşbirlikli Öğrenme Modelinin Avantaj ve Dezavantajları
8 Arasınav
9 İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Kimya Dersi Sınıf ve Laboratuvar Uygulamaları-I - Hazırlık Aşaması; Kimya Dersi/Laboratuvar Uygulamalarında Eğitim Materyallerinin Belirlenmesi, Öğrenci Gruplarının Oluşturulması, Grup içi Rollerin Belirlenmesi-Teknik Bilgilendirme, Sınıfın/Laboratuvarın Organizasyonu.
10 İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Kimya Dersi Sınıf ve Laboratuvar Uygulamaları-II - Uygulama Aşaması; Kimya Dersi/Laboratuvar Uygulamasının İşbirlikli Yürütülmesi, Süreçte İşleyişin Sağlanması, Süreçte Gözlemleme ve Yönlendirme Teknikleri.
11 İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Kimya Dersi Sınıf ve Laboratuvar Uygulamaları-III - Değerlendirme Aşaması; Kimya Dersi İşbirlikli Öğrenme Uygulamalarında Öğrenci-Öğretmen Değerlendirme Teknikleri.
12 İşbirlikli Öğrenme Modelinin Kimya Eğitiminde Uygulanmasına Yönelik Örnekler
13 Ödev Sunumları ve Genel Değerlendirme
14 Ödev Sunumları ve Genel Değerlendirme
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
­ Johnson, David W., Roger T. Johnson ve Karl A. Smith. Active learning: Cooperation in the college classroom. Interaction Book Company, 7208 Cornelia Drive, Edina, MN 55435, 1998.
­ Bayrakçeken, Samih, Kemal Doymuş ve Alev Doğan. İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2013.

Yardımcı kaynak:
- Jolliffe, Wendy. Cooperative learning in the classroom: Putting it into practice. Sage, 2007.
- Gillies, Robyn M., Adrian F. Ashman, and Jan Terwel. The teacher s role in implementing cooperative learning in the classroom. Spring, 2007.
- Ayas, Alipaşa; Mustafa Sözbilir. Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri. Pegem Akademi Yayıncılık, 2015.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme yöntem, teknik ve stratejileri, grup çalışması, soru-cevap tekniği, bilgisayar destekli öğrenme, sunum tekniği.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 SNM Sunum
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + SNM * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + SNM * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödevlerle gerçekleştirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

--

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu
yildizay.ayyildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi, 09:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555455
ÖK.255555555
ÖK.355555554
ÖK.4555554
ÖK.5555555554
ÖK.6555555
ÖK.7443