DERS ADI

: Kimya Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Öğretim Modelleri ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5029 Kimya Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Öğretim Modelleri ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NALAN AKKUZU GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Mesleki gelişim stratejilerinden biri olan yansıtıcı düşünme becerisini geliştirmek, yansıtıcı öğretim süreci, stratejileri ve modelleri hakkında bilgi sahibi olmak ve kimya öğretimini destekleyecek yansıtıcı öğretim modellerine özgü örnek öğretim etkinlikleri geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yansıtıcı düşünmenin teorik gelişim sürecini anlayabilme
2   Öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinde yansıtıcı düşünmenin rolünü kavrayabilme
3   Geleneksel öğretim ile yansıtıcı öğretim arasındaki farklılıkları ayırt edebilme
4   Yansıtıcı öğrenme-öğretmen süreci ile mesleki gelişim arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
5   Yansıtıcı öğretim modellerini ve modeller arasındaki farklılıkları kavrayabilme
6   Yansıtıcı öğretim modellerine ilişkin örnek etkinlikler tasarlayabilme
7   Yansıtıcı öğretimin mikroöğretim gibi tekniklerle olan ilişkisini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yansıtıcı düşünmenin tarihsel ve kuramsal temelleri
2 Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde yansıtıcı düşünmenin yeri
3 Yansıtıcı öğretim modelleri (Bartlett'in öğretim modeli)
4 Yansıtıcı öğretim modelleri (Rodgers'in öğretim modeli)
5 Yansıtıcı öğretim modelleri (ALACT öğretim modeli)
6 Yansıtıcı öğretim modelleri (Altı seviyeli öğretim modeli)
7 Yansıtıcı öğretim modelleri (Boud ve Walker'ın öğretim modeli)
8 Literatürde yer alan diğer yansıtıcı öğretim modelleri
9 Geleneksel öğretim ile yansıtıcı öğretim arasındaki farklılıklar
10 Mikroöğretim süreci ve yansıtıcı öğretim arasındaki benzerlikler ve farklılıklar
11 Yansıtıcı öğretim modellerine ilişkin örnek ders planları
12 Yansıtıcı öğretim modellerine ilişkin uygulamalar
13 Yansıtıcı öğretim modellerine ilişkin uygulamalar
14 Ödev sunumları
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Akkuzu, N. (2012). Kimya öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi (Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,İzmir.
2) Bakioğlu, A. ve Dalgıç, G. (2014). Eğitimcilerde Yansıtıcı Düşünme. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. ISBN: 9786055461522
3)Üniver, G. (2003). Yansıtıcı Düşünme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ISBN: 9789756802960
4) Brandengurg, R. , Glasswell, K. , Jones, M. and Ryan, J. (Ed.), (2017). Singapore: Springer Publisher. ISBN: 978-981-10-3431-2
5) Sellars, M. (2017). Reflective Practice for Teachers (2nd end). Thousand Oaks, California: SAGE Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Takım/Grup Çalışması, Araştırma yapma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Aktif öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum materyallerinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nalan.akkuzu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma saat 10:00-11:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.143
ÖK.2454544
ÖK.34534544
ÖK.4454544
ÖK.54544544
ÖK.6455545544445
ÖK.74544544