DERS ADI

: Biyolojik Çeşitlilik ve Koruma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMB 5032 Biyolojik Çeşitlilik ve Koruma ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

1992'de Rio de Janeiro'daki konferansla birlikte koruma stratejilerine bir hedef olarak giren biyolojik çeşitlilik kavramı, günümüzde koruma/sürdürülebilirlilik söylemlerinin en önemli ve kapsamlı konularından birisi haline gelmiştir. Genlerin, türlerin ve ekosistemlerin çeşitliliği, sürdürülebilirlikle ilgili olarak küresel anlamda çok büyük bir potansiyel sermaye zenginliği olarak kabul edilmeye başlanmıştır. Biyoçeşitliliğin kaybedilmesi, küresel bir sorun olarak algılanmaktadır ve uluslararası kurallarla düzenlenmeye çalışılmaktadır. Özellikle dünya nüfusunun besin ihtiyaçları düşünüldüğünde, bitkisel kökenli genetik kaynaklar, gıda ve tarım için çok büyük önem taşımaktadır. Bu özelliklerin anlaşılması ve coğrafi bakış açısıyla yorumlanması dersin belli başlı amaçları arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyolojik çeşitliliği tanımlayabilme
2   Biyolojik çeşitliliğin anlamı, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konusunda fikir yürütebilme.
3   Biyolojik çeşitliliğin dünyadaki dağılışı ve bölgesel farklılıklar ile nedenlerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Biyosfer: Yeryüzünün canlı kaynakları
2 Biyolojik çeşitlilik: Genetik çeşitlilik, türler ve tür çeşitliliği, ekosistem çeşitliliği, yeryüzünde yaşamın çeşitliliği.
3 Biyolojik çeşitliliğin anlamı (tıbbi, tarımsal, ekonomik, bilimsel ve kültürel anlamı).
4 İnsan, gıda ve biyolojik çeşitlilik
5 Biyolojik çeşitliliğin dağılışı: Karasal biyoçeşitlilik, çeşitliliği yaratan faktörler ve dağılış
6 Biyolojik çeşitliliğin dağılışı: Denizel ve diğer akuatik ortamlarda biyoçeşitlilik, çeşitliliği yaratan faktörler ve dağılış
7 Yeryüzünde biyolojik çeşitliliğin önemli olduğu alanların dağılışı ve beşeri faktörlerin etkisi
8 Arasınav
9 Bitki çeşitlilik merkezleri, kriterler ve bölgesel dağılış
10 Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler-I
11 Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler-II
12 Türkiye'de çeşitlilik ve nedenleri
13 Biyolojik küreselleşme ve örnekler
14 Biyoçeşitlilik ve küresel ısınma
15 Küreselleşme, Türkiye ve biyolojik çeşitlilik
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

WWF & IUCN. 1994. Centers of Plant Diversity. A Guide and Strategy for their Conservation (Eds. S.D. DAVIS, V.H. HEYWOOD, & A.C. HAMILTON), 3 volumes IUCN Publications Unit, Cambridge, U.K.
GROOMBRIDGE, D. & JENKINS, M.D. 2002. World Atlas of Biodiversity, University of California Press, London.
HAILS, A. J. 1997. Wetlands, Biodiversity and the Ramsar Convention: the role of the convention on Wetlands in the Conservation and Wise use of Biodiversity, Gland, Switzerland.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, bireysel çalışma, anlatım, soru yanıt teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/sunum, yazılı sınav.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 2 15 30
Sunum hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1322312
ÖK.2322312
ÖK.3322312