DERS ADI

: İngiliz Dili ve Edebiyatı Eğitimi: Konular ve Bakış Açıları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 5032 İngiliz Dili ve Edebiyatı Eğitimi: Konular ve Bakış Açıları SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN KUMLU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin öncelikli amacı, edebiyatın dil öğretiminde kullanımı aracılığı ile öğrencilere psikolojik ve sosyolojik farkındalık kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Temel psikolojik kavramları edebiyat yolu ile kavrar
2   2. Edebiyat ve toplum arasındaki ilişkinin önemini kavrar.
3   3. Çocuk edebiyatının dil öğretiminde kullanımı ile ilgili bilgi sahibi olur.
4   4. Çocuk edebiyatı metinlerini analiz etme konusunda bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. İngiliz dili eğitiminde psikolojik yaklaşımlar
2 2. Edebiyat ve psikoloji
3 3. İngiliz dili eğitiminde güncel psikolojik kavramların analizi
4 4. İngiliz dili öğretiminde psikoloji ve sosyolojinin önemi
5 5. Bilinçli farkındalık nedir
6 6. Bilinçli farkındalığın edebiyat yolu ile geliştirilmesi
7 7. Psikolojik Farkındalık Nedir
8 8. ARA SINAV
9 9. Psikolojik farkındalığın edebiyat yolu ile geliştirilmesi
10 10. Sosyal sorumluluk bilincinin edebiyat yolu ile geliştirilmesi
11 11. Kültürlerarası duyarlılığın geliştirilmesi ve edebiyat
12 12. Dil sınıfları ve çocuk edebiyatı metinlerinin çözümlenmesi
13 13. Dil sınıflarında çocuk edebiyatının sosyolojik etkileri
14 14. Dönem sonu değerlendirmesi
15 15. Yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Shapiro, S. L., & Carlson, L. E. (2009). The art and science of mindfulness: Integrating mindfulness into psychology and the helping professions. American Psychological Association. McCaluum, M. & Piper, E.W. (1997). Psychological Mindedness: A Contemporary Understanding. Routledge. Zipes, J. (2012). The irresistible fairy tale. The Cultural and Social History of a Genre. New Jersey: Princeton UP.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

DERSE KATILIM / VİZE SINAVI / YARIYIL SONU SINAVI

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Edebiyatın İngiliz dili öğretiminde kullanımının ilişkisi ve önemini kavrayabilme. Derse katılım / Vize sınavı / Final Sınavı

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.kumlu@ deu.edu.tr
90232-3012174

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

PAZARTESİ 08:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Sunum Hazırlama 13 4 52
Kitap Okuma 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14343434444444
ÖK.24343434444444
ÖK.34343434444444
ÖK.44343434444444