Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TUBA GÜLTEKİN |
Dersi Alan Birimler |
Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Rengin tanımı bilmek, Işık ana ve ara renklerini tanımak, Boya Ana ve Ara renklerini tanımak, Boya Ana renklerinin pigmentlerini tanımak, Boya karışımları ile Komplemanter ve Komşu renklerin karışımlarından ortaya çıkan renkleri bilmek, Renk evrenini bilmek ve bu konuda araçtırmalr yapmak, Rengi ve Renk evreninin tanımında kullanılan CIE Lab, CMY, RGB, HSV, HLS, HSI, CIE XYZ renk uzaylarını, nuans, parlaklık, sovurma gibi renk tanımlarında ve yaratımında kullanılan tenımları bilebilmek, Işık renkleri ve spectrumu bilmek, Eski teorilerden young-helmholtz, Brevester,Münsel ve zamanımızda kullanılan en son renk teorilerini bilmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1-Newton et la naissance de la théorie des couleurs. Par Claude Guthmann |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Her öğrenci seçmeli olarak, Işık Renkleri, Boya Renkleri, Komplemanter renkler, Siyah kavramı, Beyaz kavramı, Renk teorileri, Renk teorisyenleri konularında seminer hazırlama, olgu sunma ve tartışma eylemlerini gerçekleştirmek zorundadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Uygulama çalışmaları sergileme teknikleri çözümleme süreçleri temel inceleme ölçütleri olarak belirlenmiştir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
analiz,çözümleme ve yazınsal ilişki kurabilme |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
tuba.gultekin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|