DERS ADI

: Yeni Medya Grafiği II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5068 Yeni Medya Grafiği II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BAHAR SOĞUKKUYU POYRAZ

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Küresel sanayinin ve toplumun görsel tasarım ihtiyaçlarını karşılayabilmek için yeni medya ortamlarında grafik tasarım uygulamalarını gerçekleştirmek. Yeni medya araçlarının neler olduğunu, teknik ve türlerini bilmek, yeni medya olanaklarını kullanarak grafik tasarım uygulaması yapabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni medya, yeni medya tür ve tekniklerini bilme.
2   Yeni medya ortamları için grafik tasarım uygulamaları gerçekleştirme.
3   Yeni medya grafik tasarım ilkelerini ve elemanlarını bilme.
4   Görsel unsurları dijital tasarım aplikasyonlarına entegre etme.
5   Görsel bütünlüğü, dijital formatları, devamlılık ilkesini bilme.
6   Grafik tasarım sürecinde estetik kaygılar taşıma.
7   . Profesyonel, etik ve sosyal sorumlulukları tasarım uygulamalarına aktarma.
8   Yenilikçi tasarım çözümlerine grafik tasarımı yaratıcı biçimde uygulama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni medya grafiği tipografisi
2 Yeni medyada grid sistemi
3 Yeni medyada grafik tasarım uygulamaları
4 Elektronik gazete tasarımı
5 Elektronik gazete tasarımı
6 Aplikasyon tasarımı
7 Aplikasyon tasarımı
8 proje ödevi
9 Bilgisayar oyunu arayüz tasarımı
10 Bilgisayar oyunu arayüz tasarımı
11 Cep telefonu aplikasyonları ikon tasarımı
12 Cep telefonu aplikasyonları ikon tasarımı
13 Cep telefonu takvim uygulaması tasarımı
14 Cep telefonu takvim uygulaması tasarımı
15 proje Final sunumu, Çalışmaların kritik edilmesi ve koridor sergisi açma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: The Language of New Media (Lev Manovich, 2001), Remediation Understanding New Media (Jay_David Bolter, Grusin_Richard, 2000), New Media: A Critical Introduction (Martin Lister, Jon Dovey, Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly, 2009), Always Already New Media, History, and the Data of Culture (Lisa Gitelman, 2006), Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri (Mutlu Binark, 2014), Dijital Oyun (Mutlu Binark, 2008).
Yardımcı kaynaklar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer, 2002), Modern Sanat ve Yeni Tipografi (Namık Kemal Sarıkavak, 2007), Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı (Tevfik Fikret Uçar, 2004), Eleştirel Medya Okuryazarlığı (Mutlu Binark Mine Gencel Bek, 2011), Göstergebilimsel Serüven (Ronald Barthes, 2009), Looking Closer 5 (Michael Bierut, William Drenttel ve Steven Heller, 2006), Ayın Karanlık Yüzü Yeni Medya ve Etik (Günseli Bayraktutan , Mutlu Binark, 2013), Sosyal Medya Endüstrisi (Tolga Kara, 2013), Yeni Medya ve (Deniz Yengin, 2012).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yaparak öğrenme
2. İşbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Konunun anlaşılması
2. Nicelik / nitelik
3. Katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

baharsgky@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.71
ÖK.81