DERS ADI

: Kavramsal Sanat Uygulamaları I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5065 Kavramsal Sanat Uygulamaları I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanatsal kavramlarla düşünebilme bilincinin geliştirilmesi ve Kavramları her türlü malzeme ile ilişkilendirebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavramları farklı görme biçimiyle yorumlayabilir
2   Kavramları her türlü malzeme ile ilişkilendirebilir
3   Dil, Sözcük ve Algı birlikteliğinde yeni sürecin inceler
4   Post modern dönemde ortaya çıkan yeni estetik ölçütleri ve teknoloji-sanat, sanat-çevre, endüstri-sanat gibi ilişkileri değerlendirebilir
5   Alana ilişkin araştırma ve deneysel çalışmalar yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Vischer; Empati kuramı, Riegl-Sanat İstemi Kuramı, Einfühlung kavramı; Theodor Lipps ve Vokelt
2 Comus; Tümevarım eleştirisi, Husserl epoche kavramı
3 B. Croce İfade Kuramı, Husserl Reduction Kuramı ve Lipps Absorbtion yasası
4 Kitle kültürü ve Sanat: Pop-Art. Bir başka çağın sanatı: Toplumcu Gerçekçilik ve sonrası. Adorno'nun Kültür endüstrisi kavramı.
5 Değişen değerlerle yeni çağın estetiği. Minimalizm ve Post-Minimalizm. Kinetik-Art ve Op-Art. Kavrama yönelen sanat.
6 Sanat ve Kültürel muhalefet: Fluxus; Wolf Wostell, ve Josep Beuys `Sosyal Heykel kavramı
7 Malzemeler ve süreçler; 1970 lerde Kavramsal, Çevresel ve Yoksul Sanatta Performans; Simyacı sanatçı
8 dönem içi değerlendirme
9 Nicolas Bourriaud İlişkisel estetik ve Alan Kaprow, Performanslar aracalığı ile Kimliğin Sahnelenmesi ve James Luna
10 Temsil Olarak Beden ve Post-Feminist Tartışmalar, Gutai Grubu, Viyana Aksiyonistleri; Hermann Nitsch, Otto Müehl, Günter Brus ve Rudolf Schwarzkogler- Sınırları aşan Beden ve Teknolojik Beden
11 Yeni Dışavurumculuk Dalgası ve Başka resimsel Arayışlar, Yeni Fovizm, Transa Vanguardia, Ansolm Kiefer, George Baselitz
12 Post modernizim ve yeni kavramsalcılık, Rosalind Krauss ve Hal Faster postmodern kuramcılar; Michael Landy, Damien Hirst
13 Deconstruction-Pelimpsest, Derrida ve Robert Rauschenberg
14 Kimlik Politikaları ve Sanat; Andriesn Piper, Kara Walker, Carrie Mae Weems. Jean Baudrillard ın Simülakr ve Simülasyon teorisi. 1980, 1990 ve 2000 lerin sanatı, sanat pazarı ve ulaşılan nokta. Yeni kavramların analizi: kitsch, ironi, oyunlar vb deneysel çalışmalar.
15 dönem sonu değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sanat Manifestoları - Avangard Sanat ve Direniş, Editör: Ali ARTUN, İletişim Yayınları, Sanat Hayat Dizisi, sayı 20, İstanbul
Modernizmin Serüveni, Enis BATUR, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997
Modern Sanatın Öyküsü, Norbert LYNTON, (Çev: Prof. Cevat ÇAPAN), Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1991

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

kavramaya yönelik uygulama ve çözümleme yetisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

uygulamalı çalışmalarda özgün değer

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba
11:15-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 7 84
Ödev Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 1 10 10
Final Ödevi 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51