DERS ADI

: Eğitimde Soruşturma ve Rapor Hazırlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5553 Eğitimde Soruşturma ve Rapor Hazırlama SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ AKSU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Okul liderliğine ilişkin günümüz tartışmalarının incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Eğitim Sistemi içinde denetim yapısının incelenmesi
2   Denetim, kurum denetimi ve denetçi kavramlarının incelenmesi.
3   Denetim tartışmalarının mevcut durumunun ve kurum denetimin uygulamalarının farkına varılması.
4   Denetim kavramının yeniden düşünülebilmesi.
5   Kurum denetimi tekniklerinin incelenmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Denetim tanımı
2 Denetimde liderlik
3 Okul yönetimi süreçlerinde denetime ilişkin günümüz tartışmalarının incelenmesi
4 Okulda denetim süreçleri.
5 Müdürlük kavramının yeniden düşünülmesi, işbirlikçi yönetim
6 Kurum denetimi
7 Kurumlarda rehberlik ve denetimin usul ve esasları
8 Arasınav
9 Kurum denetim raporunun yazılması, a) fiziki durum, b) eğitim ve öğretim durumu
10 c)büro işleri, d) öğrenci işleri, e) personel işleri,
11 f) hesap ve ayniyat ve döner sermaye işleri, g) demirbaş işleri
12 Yönetici ve öğretmen denetimi
13 Eğitim ve öğretimde rehberlik ve denetimin usul ve esasları
14 Diğer personelin denetimi, kurum başarı puanları, hizmet içi eğitim gereksinimleri, kurumları ödüllendirilmesi ile seminer ve kurs denetimleri
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, M. (2005). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık.
Begley, P. T. (2001). In pursuit of authentic school leadership practices. International Journal of Leadership in Education, 4, 353-365.
Bogotch, I. E. (2005). A history of public school leadership. In F. W. English (Ed.). The SAGE handbook of educational leadership: Advances in theory, research, and practice. (7-33). London, New Delhi: Sage Publications.
Bush, T. (2003). Theories of educational leadership and management. (3. Ed.) London: Sage.
Crowther, F., Kaagen, S., Ferguson, M., and Hann, L. (2002). Developing teacher leaders: How teacher leadership enhances school success. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
English, F. W. (2003). The postmodern challenge to the theory and practice of educational administration. Springfield: Charles C Thomas Publisher.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kadir.beycioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Ödev Hazırlama 1 35 35
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.125322325
ÖK.243255555
ÖK.323441532
ÖK.444155555
ÖK.544333333