DERS ADI

: Psikolojik Danışma ve Pozitif Psikoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5176 Psikolojik Danışma ve Pozitif Psikoloji SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, pozitif psikoloji yaklaşımını anlamaları ve bu yaklaşımı psikolojik danışma ve rehberlik alanında kullanmaları konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pozitif psikolojinin gelişimini ve kapsamını kavrar
2   Pozitif psikolojinin temel kavramlarını yorumlar
3   Pozitif psikoloji yaklaşımı kapsamında geliştirilen modelleri kavrar
4   Pozitif psikoloji yaklaşımını PDR alanında uygular

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 Pozitif psikolojinin gelişimi
3 Pozitif psikolojinin temel ilkeleri
4 Psikolojik sağlamlık
5 Mutluluk
6 Yaşam kalitesi, yaşam doyumu ve subjektif iyi oluş
7 Akış deneyimi
8 Pozitif psikoloji ve psikolojik danışma
9 Pozitif psikoloji ve rehberlik hizmetleri
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Dönem sonu değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bannick, F. (2015). 201 Pozitif Psikoloji Uygulaması (Çev. Esra Kökkılıç). İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Yayınları.

Carr, A. (2016). Pozitif Psikoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları.

Csikszentmihalyi, M. (2017). Akış: Mutluluk Bilimi (Çev. Barış Satılmış). İstanbul: Buzdağı Yayınevi.

Koydemir, S. ve Bulgan, G. (2017). Mutluluk 2.0: İyi Yaşama Dair Bilmediklerimiz. İstanbul: Elma Yayınevi.

Lyubomirsiky, S. (2019). Nasıl Mutlu Olunur : Bilimsel Datalarla Kanıtlanan 12 Mutluluk Reçetesi (Çev. Gülfer Göze). İstanbul: Ketebe Yayınları.

Seligman, M. E. (2019). Gerçek Mutluluk. Kalıcı Doyuma Ulaşma Potansiyelini Gerçekleştirmek İçin Yeni Olumlu Psikolojinin Kullanılması (Çev. Semra Kunt). İstanbul: Eksi Kitaplar.

Seligman, M.E. & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55, 5 14.

Seligman, M. (2002). Authentic happiness: Using the new positive psychology to realize your potential your potential for lasting fulfillment. New York, NY: Free Press.

Seligman, M. E., Steen, T.A., Park, N., & Peterson, C. (2005). Positive Psychology Progress: Empirical Validation of Interventions. American Psychologist, 60, 410 421.

Grenville-Cleave, B. (2023). Mutluluğun İnşası (Çev. Aslı Uz Baş). Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, ödev, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse en az %70 devam zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sakai üzerinden her zaman iletişim kurulabilir. Haftalık ders programında belirtilen gün ve saatlerde ofiste yüz yüze görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 5 4 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Sunum Hazırlama 4 15 60
Ödev Hazırlama 2 20 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1113315114
ÖK.2113315115
ÖK.3113315114
ÖK.4113315115