DERS ADI

: Öğrenme ve Öğretme Süreçleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 5055 Öğrenme ve Öğretme Süreçleri SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MELTEM GÖKDAĞ BALTAOĞLU

Dersi Alan Birimler

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

: Bu dersin sonunda öğrenciler; öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek bu kuram ve yaklaşımlardan program geliştirme sürecinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1-Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklayabilme.
2   2-Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme.
3   3-Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklayabilme.
4   4-Öğrenme kuramlarını programın hedef kitlesinin ihtiyaçlarını belirlemede işe koşabilme.
5   5-Programı tasarlama aşamasında aday hedefleri öğrenme kuramlarının ilkeleri ışığında değerlendirebilme.
6   6-Programı tasarlarken uygun öğretme yaklaşımlarını seçebilme.
7   7-Seçilen öğretme yaklaşımlarını uygun şekilde planlayabilme.
8   8-Öğrenme kuramlarının ilkelerini temel alarak eğitsel sorunları saptayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin öğretim planı, Temel Kavramlar
2 Öğrenme Stilleri
3 Öğrenme Stratejileri
4 Güdü Kuramları (Özyeterlik, Yükleme Kuramları, Başarı Güdüsü,
5 Güdü Kuramları (Özyeterlik, Yükleme Kuramları, Başarı Güdüsü)
6 Güdü Kuramları (Özyeterlik, Yükleme Kuramları, Başarı Güdüsü)
7 Öz Düzenleme
8 Etkili Öğretmen Özellikleri, Öğretmen Rolleri
9 Öğretmen Beklentisi
10 Sınıf Atmosferi
11 Öğretim Yöntemlerinde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
12 Öğretim Yöntemlerinde Öğrenci merkezli Yaklaşımlar
13 Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme
14 Öğretim ve Araştırmayı Bütünleştirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Borich, G. D. (2007). Effective teaching methods (6th Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
2. Bower, G. H. & Hilgard, E. R. (1981). Theories of learning (5th Ed.). Englewood Cliffs: Prentice Hall.
3. Brew, A. (2010). Imperatives and challenges in integrating teaching and research. Higher Education Research & Development, 29 (2), 139-150.
4. Eggen, P. D. & Kauchak, D. P. (1997). Educational psychology (3rd Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
5. Hergenhahn, B. R. & Olson M. H. (2004). An introduction to theories of learning (7th Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
6. Jacobsen, D. A. Eggen, P., & Kauchak, D. (1999). Methods for teaching: Promoting student learning (5th Ed.). New Jersey: Prentice Hall.
7. McCombs, B. L. & Whisler, J. S. (1997). The learner-centered classroom and school: Strategies for increasing student motivation and achievement. San Francisco: Jessey-Bass.
8. Schunk, D. H. (2007). Learning theories: An educational perspective (5thEd.). New Jersey: Prentice Hall.
9. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretme. (Geliştirilmiş 15.Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma,uzaktan öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev
3 SNM Sunum
4 BNS BNS PR * 0.40 + ODV * 0.40 + SNM * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1333333
ÖK.2333333
ÖK.3333333
ÖK.4333333
ÖK.5333333
ÖK.6333333
ÖK.7333333
ÖK.8333333