DERS ADI

: Türkiye'de Gündelik Yaşam (20.Y.Y.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 5052 Türkiye'de Gündelik Yaşam (20.Y.Y.) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET MEHMETEFENDİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, tarihsel süreç içinde birey ve aile kurumunu mercek altına alarak değişen
tarihsel süreçte, bireyin doğal ve toplumsal çevreyle ilişkisini anlamayı
amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreçte Türkerin yaşam biçimlerine ilişkin genel bir analiz yapabilme
2   Türklerin tarihsel süreçte edindikleri dini inanç ve ibadetler hakkında konuşabilme.
3   Batı ile etkilleşimde Türklerin gelenek ve görenekler anlamında nasıl bir değişim geçirdiğini tartışabilme
4   Geçmişte günümüze uygarlıklar arası değişimleri kıyaslayabilme
5   Modern dönemde köyden kente göçün yarattığı değişimleri sorgulayabilme
6   Günümzdeki toplumsal olaylarla geçmişin bağlarını kurabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür ve Uygarlık Kavramlarının Açılımı
2 Anadolu nun Kültürel Yapısı
3 Göçlerin Kültüre Etkileri
4 Osmanlı ve Selçuklu Devletlerinin Anadolu Kültürüne Etkileri
5 İklim ve Coğrafi Koşulların Kültüre Etkileri
6 Dini İnanç ve İbadetler, Bayram ve Törenler
7 Ara Sınav
8 Batı ile Etkileşim
9 Köyden Kente Göç ve Arabesk Kültür
10 Köy ve kırsal Kesim
11 Müzik ve Sanat
12 Gelenek ve Görenekler
13 Teknolojik Gelişmelerin Kültüre Etkisi
14 Eğitim Süreçleri ve Dönemin Değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kudret Emiroğlu, Gündelik Hayatımızın Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür
Yayınları,İstanbul,2003.
Levent Cantek, Cumhuriyetin Büluğ Çağı(Gündelik Yaşama Dair Tartışmalar 1945-1950)
Raphaela Lewis,Osmanlıda Gündelik Yaşam,Alter Yay.,Ankara,2009.
Aynur Can, Ayaküstü bir kahve içimi kentte gündelik yaşam, Ötüken Yay.,İstanbul,2010.
Zeki Tez, Gündelik Yaşam ve Eğlencenin Kültürel Tarihi,Doruk Yay.,İstanbul,2009.
İlhan Tekeli, Gündelik Yaşam Yaşam Kalitesi ve Yerellik Yazıları, Tarih Vakfı Yurt
Yay.,İstanbul,2010.
Suraiya Faroqhi, Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam Ortaçağdan Yirminci Yüzyıla, Tarih
Vakfı Yurt Yay.,İstanbul,2002.
Naim Dilmener, Hafif Türk Pop Tarihi- Bak Bir Varmış Yokmuş-, İletişim
Yay.,İstanbul,2014

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru Yanıt, Tartışma, Sunum, Kitap Tanıtım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını
saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr.Üyesi Ahmet Mehmetefendioglu
a.mehmetefendioglu@deu.edu.tr
0 232 301 79 40
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/İZMİR
(0232) 3017940

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 11.15-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.64