DERS ADI

: Türkiye'de Anayasa Hareketleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 5027 Türkiye'de Anayasa Hareketleri SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HASAN TANER KERİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilere; Dünyadaki ve Türkiye deki anayasal hareketler, Anayasa Hukukunun tarihsel gelişimi ve anayasa hareketlerinin öğretimi amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin sistemi ve iç hukuka etkisini görerek Türkiye ile kıyaslayabilme.
2   Sistem içinde özel olarak düşünce ve örgütlenme özgürlükleri ile siyasi özgürlüklerin hukuki konumunu algılayabilme
3   Temel hakların anlamı ve sınıflandırılmasını ve Türk anayasa sisteminde temel hakların hukuki rejimini kavrayabilme.
4   1876-1908-1924-1921-1961 ve 1982 Anayasalarının hazırlanışı ve getirdiği anayasal düzeni öğrenerek karşılaştırma yapabilme.
5   Türkiye'de Anayasa Hukukunun gelişimi, Anayasacılık hareketlerini öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anayasa Kavramının Türkiye'de ve Dünyadaki Gelişimi
2 Osmanlı Devleti'nde Anayasal Gelişmeler
3 Kanun-ı Esasi ve II. Meşrutiyet Dönemindeki Anayasal Gelişmeler
4 1921 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu
5 1924 Anayasası
6 1924 Anayasasında Yapılan Değişiklikler
7 1961 Anayasasının Ve Getirdiği Yenilikler
8 Ara Sınav
9 1982 Anayasasının Temel Nitelikleri
10 1982 Anayasasında Yapılan Değişiklikler
11 Türkiye Cumhuriyeti'nin Temel Organlarının Yapısı Ve İşleyişi
12 Olağanüstü Yönetim Usulleri
13 Anayasayı Değiştirme Usulleri
14 Yeni Anayasa Çalışmaları ve Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cem Eroğul: Anatüzeye Giriş, İmaj Yayınevi, Ankara 2010.
Mustafa Erdoğan, Anayasa Hukuku, Orion Yay., Ankara 2007.
Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yay., Ankara 2009.
A. Şeref Gözübüyük, Anayasa Hukuku, Turhan Kitabevi, Ankara 2008.
Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Yapı Kredi Yay., İstanbul, 2019.
Mümtaz Soysal, Anayasanın Anlamı, Gerçek Yay., İstanbul, 1986.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap,sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Hasan Taner KERİMOĞLU
taner.kerimoglu@deu.edu.tr
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi Buca İzmir
0 232 301 79 30

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her pazartesi 09:00-12:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.53