DERS ADI

: Antikçağ Felsefe Metinleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5097 Antikçağ Felsefe Metinleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. KASIM MÜMİNOĞLU

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Felsefenin ana konuları olan varlık, bilgi ve değer ile ilgili olarak klasik dönem filozoflarının görüşlerini kendi eserlerinden okuyarak değerlendirmeleri ve böylece öğrencileri felsefi bilgi üretmeye teşvik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik dönem filozoflarının varlık, bilgi, değer gibi alanlardaki temel görüşlerini kendi eserlerinden okuyarak öğrenmeleri.
2   Klasik dönem filozoflarının felsefe yaparken kullandıkları yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve bilinçli olmaları.
3   Felsefe tarihinde her bir filozofu, akımı ya da öğretiyi bağımsız bir şekilde değil birbirleriyle olan ilişkiler dahilinde mukayeseli bir şekilde öğrenme.
4   Felsefe tarihi öğrenmenin ilahiyat ana alanına olası katkılarını ve kazanımlarını öğrenebilme ve bunları hayata aktarmada yardımı olabilme.
5   Klasik dönem filozoflarının metinlerini okuyup kavrama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antik Filozofların Metinleri
2 Antik Filozofların Metinleri
3 Platon: Devlet
4 Platon: Devlet
5 Platon: Yasalar
6 Platon: Yasalar
7 ARA SINAV
8 Aristoteles: Metafizik
9 Aristoteles: Nikomakhos'a Etik
10 Aristoteles: Nikomakhos'a Etik
11 Aristoteles: Politika
12 Aristoteles: Politika
13 Plotin: Dokuzluklar
14 Plotin: Dokuzluklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kranz, W., (2002). Antik Felsefe, çev. Suad Y. Baydur, Sosyal Yayınlar, İstanbul.
2. Platon, (2010). Devlet, çev. Sabahattin Eyüboğlu/ M. Ali Cimcoz, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul.
3. Platon, (1998). Yasalar, çev. Candan Şentuna/ Saffet Babür, Kabalcı Yayınları, İstanbul.
4. Aristoteles, (1993). Metafizik II, çev. Ahmet Arslan, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.
5. Aristoteles, (1997). Nikomakhos'a Etik, çev. Saffet Babür, Ayraç Yayınları, Ankara.
6. Aristoteles, (2010). Politika, çev. Mete Tunçay, Remzi Kitabevi, İstanbul.
7. Plotin, (2011). Dokuzluklar, çev. Zeki Özcan, Birleşik Dağıtım Kitabevi, İstanbul.
8. Augustinus, (1999). İtiraflar, çev. Dominik Pamir, Kaknüs Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, klasik dönem filozofların metinlerini okuyup kavrama, bir filozofun bir konuyu ele alış yöntemini öğrenme bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatih.toktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1533333442
ÖK.2533333442
ÖK.3533333442
ÖK.4534333442
ÖK.5534333442