DERS ADI

: Yorumsamacı Din Sosyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5174 Yorumsamacı Din Sosyolojisi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ADİL ÇİFTÇİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye ilk dönemde tanıtılan çağdaş anlama ve yorumlama kuramlarını dini metinlerde, özellikle İslam ilimlerinde nasıl kullanılabileceğini ve uygulanabileceğini göstermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş anlama ve yorumlama kuramlarını tanır.
2   Anlama ve yorumlama kuramlarının din bilimlerinde nasıl kullanıldığını görür.
3   Dini metinleri çağdaş anlama ve yorumlama kuramlarıyla uygulamalı olarak değerlendirir.
4   Anlama kuramında yeni yöntem arayışları üzerinde durur.
5   İlk dönem ile çağdaş anlama ve yorumlama kuramlarını karşılaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anlambilim ve İslam
2 Hermeneutik ve Kuran
3 Hermeneutik ve Tefsir
4 Yorumsamacı Sosyoloji ve Tefsir
5 Yorumsamacı Sosyoloji ve Kelam
6 Anlambilim ve Fıkıh
7 Anlambilim ve Fıkıh Metodolojisi
8 Ara sınav
9 Anlambilim ve Tasavvuf
10 Yorumsama ve Hadis
11 Fazlur Rahman ve Tarihsel-Eleştirel Yaklaşım
12 Izutsu ve Semantik Yaklaşım
13 Arkoun ve Yapısalcı Yaklaşım
14 Anlambilim Çerçevesinde Yeni İslam İlimleri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adil Çiftçi, Anlayıcı Yaklaşım ve Din Sosyolojisi için Uzanımları.
Fazlur Rahman, İslam.
Fazlur Rahman, İslami Yenilenme: Makaleler I-IV, çev. Adil Çiftçi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.ciftci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1454355
ÖK.2454355
ÖK.3454355
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555