DERS ADI

: Yenileşme Dönemi Din Eğitim Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5116 Yenileşme Dönemi Din Eğitim Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yenileşme dönemi din öğretiminin genel görünümünü sunmak. Osmanlı yenileşme döneminde cumhuriyete geçişte din eğitimine yön veren temel kanunları incelemek. Yenileşme dönemi düşünce akımlarını ve fikir adamlarının din eğitimi ile ilgili görüşlerini öğretmek. Din öğretimi çerçevesinde yapılan tartışmaları değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din öğretiminin cumhuriyet döneminde okullarda yer alış şekilleri bilgi sahibi olur.
2   Osmanlı yenileşme ve cumhuriyet dönemi örgün din öğretimini ana hatlarıyla açıklar ve okul programlarıyla ilişkilendirir.
3   İlahiyat fakültelerinin tarihsel süreçte kuruş ve gelişimini açıklar.
4   Yenileşme dönemi din eğitimi politikalarını analiz eder.
5   Yenileşme dönemi düşünce akımlarını ve fikir adamlarının din eğitimi ile ilgili görüşlerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanzimat ve meşrutiyet dönemi din eğitimine genel bir bakış
2 TBMM hükümeti dönemi din eğitimi politikası ve tartışmalarına genel bir bakış
3 Medrese reforrnları ile imam hatip lisesi ve ilahiyat fakültesi arasındaki ilişki
4 Cumhuriyetin kuruluş sürecinde eğitim politikasının din eğitimine yansımaları
5 Tevhidi tedrisat kanunu ve din eğitimi açısında önemi ve sonuçları
6 Cumhuriyetin ilk yıllarında T.B.M.M de din eğitimiyle ilgili tartışmalar
7 Tek partili döneminde din eğitimi politikaları
8 Ara Sınav
9 Çok partili döneme geçiş ve din eğitimi politikaları
10 İlk ve orta öğretimde din eğitimi
11 İmam hatip liseleri
12 İlahiyat fakülteleri
13 1980'den sonra din eğitiminde meydana gelen değişimler
14 Cumhuriyet dönemi din eğitiminin genel değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yahya Akyüz,. Başlangıçtan 2001'e Kadar Türk Eğitim Tarihi, İstanbul 2001
2. Halis Ayhan, Türkiye'de Din Eğitimi, Ankara 2004
3. Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara,1996.
4. , Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara 2001.
5. Veli Oztürk, Cumhuriyet Dönemi Milli Eğitim Şuralarında Din ve Ahlak Eğitimi ile ilgili Alınan Kararlar ve Tartışmalar, İzmir 2010.
6. Beyza Bilgin , Osmanlılarda Yüksek Din Eğitimi, , Ankara 1978.
7. Türk Eğitim Sistemi, 15. ve 16. Yüzyıllarda Osmanlı Medreseleri. İstanbul 2005
8. Salih Zeki Zengin, Medreselerden Darülfünuna Türkiye'de Yüksek Din Eğitimi, İstanbul 2011.
9. Necdet Sakaoğlu, Osmanlıdan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul 2003
10. Cavit Binbaşıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Ankara 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru cevap, Proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

veli.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Sunum Hazırlama 1 7 7
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1435
ÖK.2435
ÖK.3435
ÖK.4435
ÖK.5435