Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. SÜLEYMAN GÖKBULUT |
Dersi Alan Birimler |
Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kur'an-ı Kerim, kendilerini hidayete ulaştırma gayesiyle insanoğluna Hz. Peygamber aracılığıyla gönderilen son ilahi kitaptır. Bu gayenin doğru bir şekilde gerçekleşebilmesi için onun düzgün bir şekilde okunması, anlaşılması, açıklanması ve doğru bir şekilde hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bu da ancak Kur ân ın içeriği hakkında bilgi sahibi olmakla mümkündür. İşte bu kitapta Kur'ân'ın öncelikli olarak vurguladığı konulara ışık tutulmaya çalışılacaktır. Bu manada Kur ân kültürü oluşturmak temel hedefimiz arasındadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- Ömer Dumlu, Konularına Göre Kur'ân Çevirisi, İstanbul 2008. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Burada öğrencinin de katılımıyla bir ders yapılması düşünülmektedir. Bir bakıma aktif eğitim yöntemi uygulanmaktadır. Aslında hem klasik ve hem de aktif eğitim metoduyla dersler yapılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Özellikle öğrencilerin yaptığı çalışmalarda içerik ve uygulamalara dikkat edilecektir. Konuyu nasıl temellendirildiği, nasıl gelişme ve sonuçlandırdığına bakılacak. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Objektif bir bakış açısıyla ve derinlemesine dersin işlenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|