Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. ATALAY GÜNDÜZ |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders öğrencilere yapısalcılık sonrası, yapıbozumcu, okuyucu odaklı eleştiri yöntemlerini sunar. Metni yeni eleştirideki gibi organik bir bütün ve dokunulmaz olarak görmeyince öğrenciler metindeki dolaylı anlatıların ve görünürün ötesindeki anlamın araştırmasına girerler. Bunu yaparken psikanalitik, cinsiyet rollerine dayalı, yeni tarihselci, kültürel materyalist ve kolonyal dönem sonrası değerler sistemlerini öğrenirler. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Translation: Ethics, Ideology, Action by Maria Tymoczko in Massachusetts Review, 2006. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersin yapısı gereği yüz yüze eğitim ve interaktif bir sınıf ortamında olmak gereklidir. Bu nedenle öğrencilerden haftalık okumaları gereken malzemeyi önceden edinmeleri ve sınıfa konuyu tartışmaya hazır gelmeleri beklenir. Öğrenciler dönem içinde bir sözlü sunum bir de proje hazırlayacaklardır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dönemde bir arasınav ve bir de final sınavı kağıt üzerinde yapılacaktır. Dönem içinde her öğrenci bir kez sözlü sunum yapacaktır. Bunun için belirlenen gün ve saatte hazır bulunması gereklidir. Dönem projesinin de istenen gün içinde ve istenen formatlarda sunulması gereklidir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derse katılım zorunludur |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sibel.guzel@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|