DERS ADI

: Elektronik Turizm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 5080 Elektronik Turizm SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders temel olarak son dönemde küresel ekonomide yaşanan dönüşümlerin ve bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin turizm sektörüne etkilerinin ortaya konulmasını amaçlamaktadır. Dersin başlıca amaçları şu şekilde sıralanabilir:
Küreselleşme kavramı ve sürecinin anlatılması ve bu sürecin turizm sektörüne etkileri hakkında bilgi verilmesi
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin ve bu gelişmelerin turizm sektörüne etkilerinin incelenmesi
Teknoloji alanındaki gelişmelerin ve özellikle İnternetin turizm işletmelerine ve turistik tüketicilere etkilerinin anlatılması
Turizmde elektronik ticaret ve elektronik pazarlama kavramlarının incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küreselleşme ve bilgi toplumu dönüşümünün turizm sektörü üzerindeki etkilerini tüm boyutları ile kavrayabilmek
2   Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin turizm sektörü üzerindeki etkilerini değerlendirebilmek için turizmin farklı alt sektörlerinde yönetim ve stratejide ortaya çıkan değişiklikleri, etkilerini ve sonuçlarını analiz edebilmek
3   Bilgi ve iletişim teknolojilerinin stratejik rekabet avantajı elde etmedeki rolünü anlayabilmek, turizmde bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok boyutlu çerçevesi, turizmde internet uygulamaları, yeni turizm tüketicileri, turizm endüstrisinde yeni yönetim ve pazarlama yaklaşımları gibi konuları tartışabilmek için gereken bilgi altyapısına sahip olmak
4   Sosyal medyanın gelişimi, sosyal medya pazarlaması, turizm pazarlamasında sosyal medyanın yeri gibi konuları anlayabilmek için internet teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilmek
5   Bilgi ve iletişim teknolojilerinin turizm sektörüne getirdiği dönüşümü ve bu dönüşümün turizm işletmeleri ile turizm tüketicilerine yansımalarını tüm boyutları ile açıklayabilmek
6   Bilgi ve iletişim teknolojilerinin turizm sektöründeki uygulamalarını değerlendirebilmek ve bu konuda bilimsel araştırma yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi Ekonomisi, Bilgi Toplumu, Küreselleşme Kavramları Küresel Ekonomide Yaşanan Değişim ve Dönüşümler
2 Bilgi Toplumu Dönüşümü ve Bu Dönüşümün Sosyal ve Kültürel Etkileri Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Gelişimi ve Sektörel ve İşletme Bazında Etkileri
3 Turizm Sektörünün Küresel Ekonomideki Yeri Turizm Sektöründe Bilginin Yeri Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Turizm Sektörüne Etkileri
4 Elektronik Turizm Kavramı ve Akıllı Turizm Kavramı
5 Havayolu İşletmelerinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri E-Havayolu İşletmeleri
6 Konaklama İşletmelerinde Bilgi ve İletişin Teknolojileri ve E-Konaklama İşletmeleri Aracı İşletmelerde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Turizm Dağıtım Kanallarında Dönüşüm Ulaştırma İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri
7 Ulaştırma İşletmelerinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri (Karayolu Ulaşımı, Demiryolları, Oto Kiralama ve Kruvaziyerler) Destinasyon Yönetim Örgütlerinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri
8 Veri Güvenliği, Risk Algısı ve Mahremiyet Endişeleri
9 Sosyal Medya Pazarlaması Kavramı ve Turizm Sektöründeki Yeri
10 Turizm İşletmeleri için Sosyal Paylaşım Sitelerinin Önemi
11 Post-Modern Tüketici Davranışı Turizmde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Tüketicilere Etkileri
12 Turizmde Robotlar ve Yapay Zekâ
13 Turizmde Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik (Turizmde Genişletilmiş Gerçeklik Uygulamaları)
14 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çözümü, Makale İncelemesi, Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaynaklar:
Dimitrios Buhalis (2003). eTourism / Information Technology for Strategic Tourism Management, Prentice Hall, Gosport, UK.
Auliana Poon (1996). Tourism, Technology and Competitive Strategies, 3rd Edition, Cab International, Wallingford, UK.
Pauline J. Sheldon (1997). Tourism Information Technology, Cab International, Wallingford, UK.
Hannes Werthner and Stefan Klein (1999). Information Technology and Tourism / A Challenging Relationship, Springer, Wien.
Gary Inkpen (1998). Information Technology for Travel and Tourism, 2nd Edition, Longman, UK.
Konularla ilgili güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ * 0.20 + SUN * 0.20 + YYS* 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ* 0.20 + SUN * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Ödev ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem Ödevi:
Dönem ödevinin herhangi bir başlığı:
Başlık yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
İçerik zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş - Yetersiz (%20)
İçerik biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
İçerik, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. - İyi (%60)
İçerik büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
İçerik tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)
Sunum:
Sunumun not verilen herhangi bir bileşeni:
Bileşen yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bileşen zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş. - Yetersiz (%20)
Bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bileşen, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. - İyi (%60)
Bileşen büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bileşen tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
2. Derse devam önemlidir.
3. Öğrenci derslere hazırlanarak gelmelidir
4. Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
5. Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Kitap Okuma 6 1 6
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15534554555
ÖK.25454534554
ÖK.34544454544
ÖK.44444544545
ÖK.55454554344
ÖK.65353444443