DERS ADI

: Turizmde Marka Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 5104 Turizmde Marka Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ADAN GÖK

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı turistik organizasyonların ve destinasyonların markalaşma süreçlerini incelemektir. Derste marka kimliği, marka bileşenleri, marka bilinirliği, marka sadakati gibi konular ayrıntılı olarak anlatılacak ve marka geliştirme stratejileri, marka yaşam döngüsü ve turizm organizasyonlarında ve destinasyonlarda marka konumlandırması teorik çerçevede incelenecektir. Ayrıca çeşitli turizm kuruluşlarının ve turistik destinasyonların markalaşma süreçlerine ilişkin vaka çalışmaları ve akademik makaleler yapılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Turistik işletmeler ve turistik destinasyonlarda marka oluşturma süreçlerini analiz edebilme
2   2. Turistik işletmelerin ve turistik destinasyonların markalaşma bileşenlerini detaylı olarak açıklayabilme
3   3. Dünyadaki çeşitli destinasyonların ve ülkelerin marka konumlandırması ve markalaşmada karşılaşılan sorunlar ile ilgili araştırma yapabilme
4   4. Markalaşma sürecinde teknoloji ve internetin rolünü detaylı olarak açıklayabilme
5   5. Turizmde marka sadakati kavramını ve turistik işletmeler ve destinasyonlara olan olası etkilerini inceleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Marka Tanımı, İşletmelerde ve Destinasyonlarda Marka Yönetiminin Önemi
2 Marka Geliştirme Stratejileri
3 Turizm İşletmeleri ve Turistik Destinasyonlarda Marka Bileşenleri
4 Turizm İşletmeleri ve Turistik Destinasyon Marka Yaşam Eğrisi
5 Marka İmajı, Kimliği ve Kişiliği
6 Turizm İşletmeleri ve Turistik Destinasyonlarda Marka Oluşturma Süreci
7 Ara Sınav /Turizm İşletmeleri ve Turistik Destinasyonlarda Marka Sermayesi
8 Turistik Destinasyonlarda Marka Sermayesi
9 Turistik Destinasyonlarda Marka Konumlandırması
10 Turizm İşletmelerinde Marka Sermayesi
11 Destinasyonlarda Marka Sermayesi
12 Turistik İşletmelerde ve destinasyonlarda marka konumlama
13 Turizmde Marka Sadakati
14 Marka Yönetiminde Internetin Rolü
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Keller, K. L. (2008). Strategic Brand Management, Pearson Education Ltd., New Jersey ,
Morgan, N. and Pritchard, A. (2007). Destinastion Branding: Creating Unique Destination Proposition, Elsevier, Oxford
Weilbacher, W. M. (1995). Brand Marketing, Building Winning Brand Strategies That Deliver Value and Customer Satisfaction, NTC Business Books, USA
Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, Toronto, Canada
Konular ile ilgili Akademik Makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik olarak işlenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Department: Tourism and Hotel Management
Learning Objective/Competency: LO.1.1. Our students will develop an analytical thinking in assessing the tourism system and its subsectors.LO. 1.2. Our students will evaluate tourism concepts and practices with the support of scientific theories.
Course: Turizmde Marka Yönetimi
Sections: 3
Instructor: Özge Adan Gök
Traits / Performance Dimensions Does Not Meet Expectations Meets Expectations Exceeds Expectations
Content
1 Student presents theoretical knowledge about branding of tourism sector and destinations

2 Students give real life examples about tourism system


Use of Source
3 Students use academic and non-academic resources such as touristic destination web sites or tourist businesses
Writing
4 Students' assignments include summary, introduction, discussion/main body, conclusion and references

5 Students write their assignments by reasoning and in a logical flow.

Delivery
6 Students submitted their term term projects on time.

7 Students present their presentations on the date assigned to them.
Total Score of Student .out of 7*3=21



Scoring Principles for single student
Maximum Score achievable for 1 student = 7 * 3 = 21
Minimum Score achievable for 1 student = 7* 1 = 7
Student does not meet expectation if: Score of student < 21* %70 = 15
Student meets expectation if: 15 Score of student 19
Student exceeds expectation if: Score of student > 7 * %90 = 19

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.adan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15433543
ÖK.25442552
ÖK.355432555
ÖK.4552553554
ÖK.555353555